Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, February 18

Potty Train - Hari Ke 2

Assalam...

Alhamdulillah hari ini hari ke 2 melatih  Amar ke bilik air dan tidak memakaikan lagi diapers. Sebelah pagi terbuang sekali dan selepas itu dia makin teruja sebab aku pakaikan dia 'seluar kecil'. Syukur...Allah permudahkan walau pun baru hari ke 2.

Sebelah petang pula boleh dikatakan berjaya cuma selepas mandi petang sebelum Maghrib Amar terbuang air besar. Haih....mungkin belum biasa lagi, lagi pun masa tu aku tengah sibuk sediakan makan malam. Langsung tak perasan sama ada Amar ada cangkung atau tidak. Mujur ada seluar kecil jadi tidaklah bertabur merata-rata dan perlu mengambil masa untuk membersihkan. :p

Lepas Maghrib dan makan malam dear bawa Amar dan Ashraf ke rumah nenek dan masih tidak dipakaikan diapers. Berjaya masuk tandas buang air kecil!.....good try Amar, mama seronok sekurang-kurangnya bila mama tak kerja ada sesuatu yang membanggakan berlaku. :)

(p/s: dulu 1 hari 3-4 diapers akan kami guna, tapi untuk 2 hari ni kami cuma guna 2 sahaja. 1 untuk tidur siang dan 1 lagi untuk tidur malam. Sekurang-kurangnya jimat sikit belanja untuk beli diapers Amar kan.)

 

No comments: