Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, July 24

Membeli Buku Secara Online!

Assalam...

Sangat jeles dengan ibu bapa sekarang ni, bukan apa mampu beli buku secara online. Masa aku jadi pelajar dulu langsung tak ada pun mana-mana kedai buku jual secara online. Lagi pun masa tu IT masih belum berkembang pesat seperti sekarang. Memudahkan ibu bapa membeli keperluan anak-anak tanpa perlu keluar dari rumah.

Contohnya MPH Online menyediakan jualan dalam talian. Sambil membeli boleh berjimat sebab mereka ada promosi jika pembelian melebihi RM 80.00 akan mendapat penghantaran percuma.

Kemudahan pembayan melalui perbankan secara dalam talian juga.

Pelbagai pilihan buku tidak kira untuk sekolah rendah maupun sekolah menengah. Untuk rujukan pelajar di IPT pun boleh juga. Sempat juga intai-intai novel tapi sekarang agak tidak ada masa untuk membaca sebab aku bila baca novel lambat sikit. (Menghayati konon!)


Bahan bacaan untuk kanak-kanak pun ada. Wah...nanti boleh lah aku beli buku untuk Amar dan Ashraf tanpa perlu keluar rumah. Hehe....jimat masa.

Jangan ingat buku sahaja tau, tapi mainan pun ada juga.

Kesimpulannya, membeli secara dalam talian menjimatkan masa dan dapat memilih buku atau barangan dengan mudah. Kalau ke kedai buku kadang-kala apa yang di kehendaki mungkin tiada dalam stok. Buat penat je pergi kedai kan...:P

(Rajin-rajin klik iklan di atas kalau senang) :)

No comments: