Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Thursday, July 26

Kisah Amar Setelah 2 Tahun 4 Bulan

Assalam...

Lama tak berceloteh kisah Amar. Sekarang sudah banyak cakap, cumaa sebutan tu belum sempurna. Pening juga kami suami isteri nak faham tapi biasanya apa yang dear faham aku tak faham tapi bila apa yang aku faham dear pula tak faham. Adoi...susah juga kan.

Paling suka bila dia bahasa dirinya abang. Kami memang ajar bahasakan diri dia abang sebab nak bagi Ashraf panggil Amar tu abang. Tapi Amar buat pada semua orang termasuk sepupu dia yang ada di rumah nenek. Tapi tak apalah sebab di sini kalau sesama sepupu memang perlu panggil ikut pangkat atau pun ikut ayah siapa lahir dulu. Ish.... sib baik tempat aku tak cam ni.

Pernah sekali aku terjaga kul 6 pagi, Amar terjaga juga mungkin sebab alarm yang aku pasang kot. Bila dia golek-golek aku buat-buat tidur tapi mungkin sebab dia lapar jadi dia kacau ayahnya. (kami ajar Amar tak hisap susu tengah malam) Aku nampak Amar tepuk-tepuk tangan ayahnya sambil panggil "ayah, ayah" hehe...comel! Kesian punya pasal aku bangun buatkan susu untuk dia.

Kalau bab makan Amar lah juara. Tambah-tambah lagi bulan puasa ni, balik rumah je nampak makanan terus minta. Nampak aku pegang yang lain pun dia minta juga. Aduh....kalau masa berbuka memang tak menang tangan nak layan.

Suka sangat main air, ajak mandi tak nak tapi bila dah masuk susah nak keluar. Lagi satu hal nak layan suka gosok gigi sendiri, kumur-kumur lepas tu buang dalam tong air. Geram tau saja nak bagi orang marah. Pernah sekali Amar cuba-cuba nak cebuk sendiri tapi maklum saja lah budak-budakkan boleh pula guna tangan kanan. Adoi....bila tegur dia ingat aku marah plak, sentap kat situ. Ish...anak oh anak.

Kegemaran dia adalah peti ais, suka buka tutup dan tengok kalau-kalau ada air kegemaran dia atau gula-gula. Aku sentiasa masukkan dalam 1 bekas dan simpan tapi mungkin dia tak perasan la tu. Hehe tapi kalau air Vitegen ke, solivate ke apa ke memang dia suka. Pernah sekali tu dia minum sorang sampai 3 botol cuma botol ke 3 tu tak habis la. Wow!

Ok, hampir pukul 6 petang jap lagi nak singgah pasar ramadhan nak cari makanan dan nak pergi ambil anak-anak. Hehe...mungkin kami berbuka bertiga kot malam nanti, dear kerja tempat baru hari ni.

 

No comments: