Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, March 2

Check up 36wks

Salam...

Dah masuk bulan march bermakna tak lama lagi kuar la our lovely baby yg sgat2 dinantikan. :) Minggu ni masuk keje semua org risau pasal aku, aku pun tak tau nape la kan maybe sebab aku kata aku nye due hujung march so tu yg derang risau sakan plak. Ada juga yg dah mula berpesan2 kat aku untuk jangan lupe inform kalo dah melahirkan, tak kurang juga akak ipar suggest untuk aku amik cuti awal seminggu dari date. Entah la rasa macam sayang je nak amik leave awal tp tgok la keadaan akan dtg macam mana kan.

Isnin lepas masa cuti tahun baru cina aku g klinik untuk check up plus ngan review scan yg aku buat kat private. Sangat2 tak memberansangkan dengan hasil check up pasal DR bgtau kepala baby aku maybe besar so kene rujuk pakar di hospital Klang. Hmmm sangat merisaukan tp sepanjang minggu aku tunggu untuk dapatkan date appoiment memang hampa, nak call tak de maknanya la baik aku rujuk g private skali lagi tgok mcm mana plak.

Kebetulan pg ni kepala rase berat plus ngan hidung meleleh je hingus cam kanak2 riang je. Dear yg suruh aku MC je hari ni lg pun rekod MC untuk taun ni blm amik lg. Tp sayang plak kan, kalo selsema je aku sanggup g keje tp siap ngan pening2 kepala tu yg buat seriau nak drive g keje. Mintak dear hantar blh tp kang kalo keje berlambak kat ofis maunye aku lak yg tak tahan.

Dear bawa aku g klinik barakah kat Bandar Puteri, Klang g check up ngan amik MC skali. Hasil check up kat sana sgat puas hati, cume berat bertambah berganda2 plak. :) tak pe la time awal2 memang tak naik banyak kan. DR Khairiah sgt lembut, penerangan die pun lancar je so senang hati dengar. Buat scan skali lagi dan DR buat ukuran kepala baby masih ditahap normal. Ikutkan kata DR aku blh bersalin di sana tapi aku lak yg tak sanggup nak kuarkan duit RM 1k lebih semata2 nak bersalin selesa. Takut2 lak kalo tak dpt bersalin normal maybe kuarkan lebih RM 3K. Dear tak kesah tp terpulang pada aku, maka aku tau setakat mana kemampuan dear dan juga kemampuan aku untuk melahirkan nanti yg lebih merisaukan. Biarla yg sulung ni keluar di hospital kerajaan biar aku dpt pengalaman pahit manis yg org lain pernah rasa.

Dr pesan aku blh bersalin normal cuma jgn lebih dari tarikh yg dah DR bagi, pasal aku ada kencing manis cuma kencing manis aku masih ditahap normal lagi. Tak terlalu teruk sampai kene ambik insulin. Insyaallah doa aku ngan dear kalo blh nak bersalin normal dan baby pun sihat jugak. Kalo blh tak nak baby kene jaundis pasal cian tgok baby kene inject amik darah, biar aku wakilkan kalo blh.

Persiapan untuk baby dah siap, aku dah pack barang2 baby cuma blm masukkan dlm kete je lagi. Dear pesan barang baby tak payah bawa banyak2 pasal nanti kalo dah dok spital dear akan angkut bakul besar tu dlm bonet, senang kalo nak amik pape brg. Rasenye tinggal nak beli minyak2 urut untuk baby je la. Untuk aku memang blm prepare lagi. Insyaallah malam ni baru nak siapkan pasal td dr pesan skrg dah 36wks so maybe next week baby dah blh kuar. Yang penting masa tu usia baby dah ditahap matang untuk lahir. Semoga semuanya selamat dan berjalan lancar. :))

2 comments:

Bibi Intan Suraya said...

wahh dh 36 weeks, plz tgcare of urself baik2 ok ;)
bnyakkan bacaan doa nabi yunus dan hembuskan ke perut..Moga2 Allah memudakan urusan bersalin nanti, I'Allah

Azian & Zaini said...

Tq so much...moga2 semua berjalan dengan lancar