Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Saturday, March 27

Oh Aduan Rakyat

Salam...

Tergerak hati sejak lepas tgok rancangan aduan rakyat hari Rabu lepas tp tak berpeluang nak menaip sebarang komen lanjut aku mengenai masalah harga makanan di AEON Bukit Tinggi dan juga masalah penyediaan makanan tidak halal kerana di sediakan oleh pekerja asing dan bukan muslim.

Ketara sangat la juga aku tgok sekarang ni di mana2 hypermarket pasti nampak bangsa2 asing yg memonopoli dalam bidang kerja ni. Ada ke org kita ni yg nak kerja macam ni? sendiri fikir je la ok. Aku selalu juga la makan di AEON Bukit Tinggi ni pasal dekat je ngan office lg pulak ada byak pilihan makanan yg blh aku makan. Part yg jual hot plate tu mmg bukan melayu pasal kalo ko cakap maupun tanya panjang lebar derang tak kan jawab sepatah pun. Dah sah2 derang tak faham la kan, derang cuma tau amik kod makanan tu je.

Ish 3 4 kali juga aku dah makan kat food court ni tp blm pernah la kene harga makanan melambung tinggi. Maybe pasal aku lbh suka pilih makanan set maupun mmg 1 jenis saja bukan nasi campur. Rata2 pekerja disini memang bukan melayu dari tukang sediakan makanan sampai la ke tukang kutip pinggan. Kalo ada pun melayu ntah la maybe la sorang 2 je aku nampak.

Bukan kat AEON ni je tp kat tempat lain pun mmg ramai pekerja asing gak. Kat giant Shah Alam, dulu yg buat hot plate melayu tp sekarang ni aku tgok bangla plak. Huh so nampak gayanya pas ni kalo nak makan kene la masak sendiri pasal kita pun tak tau sejauh mana kebersihan maupun status halal makanan tu kan. Kalo tak silap giant Klang masih dimonopoli pekerja melayu kecuali ada 2 3 gerai yg bangsa cina dan juga indonesia yg jaga.

Pape pun sejak melihat rancangan ni maybe aku beralih selera dengan makan di kedai makanan segera tak pun kedai makan melayu yg biasa aku pergi je la. Kalo sekali sekala teringin lebih baik lihat2 pandang2 dahulu dengan keadaan kedai maupun yg bekerja di kedai tu. Moga2 kita sentiasa berwaspada dengan tipu helah masyarakat bukan muslim ni. :)



No comments: