Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, November 23

Monday Blues

Salam…

Selamat hari isnin!heheheh…hr ni langsung tak de mood nak keje pasal masih dlm keadaan mengantuk lg, mmg betul2 Monday blues la aku nih. Pg2 lagi perut dah memulas2 mintak isinye aku kuarkan, maklum je la semalam sakan seharian bedal nasi minyak cume umah last je nasi minyak dah abes tp masih layan nasi jugak la kan. Adat melayu mesti sediakan nasinye kan. Best amat la pg semalam dpt sarapan laksa yg dear bawa dr umah sedara yg kawen tu la kan. Memang sedap walaupun kurang sayur pasal dear mls nak amik. Hehehhe..

Pg ni plak aku tersilap masuk jalan, ntah pasal apa la kan padahal minggu lepas ok je aku ikut jalan tu senang je. So nak tak nak pg ni aku kene pusing jauh sket + ngan masa yg banyak terbuang semata2 nak pusing kawasan yg sama. Geram pun ada gak tp nak salahkan sape aku sendiri yg g masuk jalan tu padan muka aku! Sampai ofis lambat 10minit, heh aku ngan member aku 2 2 sampai masa yg sama & hampir nak amik 1 lot parking yg ada pasal ada lori besar nak turunkan cable untuk compny aku gak la.

Pc aku lak kalo hr isnin ni nah nape la suke nor la die wat hal, aku kene restart berkali2 baru la ok. Rasenya kalo k c dtg nanti nak mintak die tgok kan apa yg patut la. Pasal dah dkt sebulan dah jadi kes cam ni. Oh sgt boring la hari ni pasal Director, GM ngan HR g holiday! Huh jeles amat nih…hahahaha. Last Saturday director bgtau die on leave seminggu, aku mmg tau la kan pasal die nak g China untuk seminggu. Wah tu yg best j org kaya nih kan. Nak holiday sesuke hati je.

Tinggal lagi 3 hr je lagi aku nak blk kg! yeah ni la masa yg amat2 aku nantikan. Nak g umah pengantin dan nak buatkan kenduri buat arwah ke 40 hr. walaupun dah lebih 40 hr tp mak nak buat lewat pasal nak kitorang sume adik bradik ada sama. + mak nak mula bincang2 pasal harta arwah. Yg ni buat aku sket tertekan, takut ada kes pergaduhan antara kitorang lak tp insyallah aku percaya kitorang ni semua rapat dan tak kan berlaku pergaduhan maupun perbalahan. Tambah lak harta apa je la yg arwah ada, bg aku aku tak kisah dpt harta kat ceruk mana pun yg pnting arwah dah bg aku ilmu yg selayaknya untuk aku hidup berdikari sekarang. Insyallah aku sentiasa kata2 arwah masa aku blajo dulu. “Harta yg tak ternilai yg mampu aku tinggalkan untuk kamu adik bradik adalah ilmu. Sebab itu aku sanggup susah payah asalkan semua anak2 berjaya walaupun tak setinggi mana pelajaran tp berjaya dlm kehidupan”. Setiap kali aku blk kg cuti arwah la penguat semangat aku walaupun kadang kala aku ni jenis melawan jugak. Hehehhe

Wah kepala aku sudah weng2 perut pun mula rase tak sedap je nih. Ish pg2 ni la die nak wat hal lak. Ok la nak settlekan keje yg tak de la byak mana la ni. Tp blh la dari pada aku dok tak de keje kan.

No comments: