Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, November 16

Borak2 5 Bulan

Salam…

Keboringan dok ofis pg ni pasal mata berpinar2 tgok pc…hehehhe tu la kene Monday blues la ni. Tak pe la, nak amik half day rasenye tp tak nak la pasal nanti aku nak amik cuti panjang nak blik kg time raya haji minggu depan. Tambah lak hari khamis sblm tu kene g check up lak. Huhuh biar la seblm jgn selepas raya dah la. Pling merisaukan aku ngan tekanan darah tinggi aku nih. Apsal kalo kat klinik private jd normal tp kalo kat klinik kesihatan jadik unnormal!geram betul la aku, pasal derang ni sesuke hati je nak bg appoiment g sana sini macam la kita ni tak keje.

Uihhh skrg masih keletihan dgn perjalanan semalam yg agak jauh la kan. G segamat sampai kul 1 lbh, kul 2 gerak blk shah alam. G sana semata2 nak amik org ngan barang2 yg banyak amat la. Huih….sgt jeles ngan kemudahan yg sorang ni dpt. Apa nak mesti dptnye. Sampaikan broadband aku pun die nak pinjam sesuke hati ptg semalam walaupun dah kujanjikan nak bg pg ni. Blh gune asalkan time kitorang keje so mlm tu kitorang nye masa la kan nak gune. Hehehe majuk nye pasal kitorang wat2 tido dlm kegelapan malam tanpa sebarang lampu kecuali radio je yg berbunyi mlm tu. Heheehhe tido awal pasal letih nye pasal la kan, tambah lak ngan boring pasal broadband tak de…tak dpt nak melawat kebun2 ngan akuarium aku tu…ish ni yg tak kan ku bg muke nak pinjam lagik ni.

Uih…skrg nih rindu amat kat kg, kali ni blk nak g jenguk kubur arwah yg blm penah aku jejak sejak sebulan lepas. Maklum la ada setengah org kate jgn pegi tp kali ni aku nak jugak pg untuk melepaskan rindu yg amat terbeban pada arwah. Nak amik gambar yg Yang dah besarkan tu, nak frame kan dan gantung kat umah sebagai kenangan akhir bersama arwah. Sgt seronok dengan arwah bile setiap kali blk kg arwah akan belikan lauk ikut kehendak aku, tak kira ada sapa pun kat umah masa tu. Pling best bila nak blk tiap kali aku salam dan bg duit sket aku suke usik arwah untuk buat belanja minum kedai ataupun beli rokok walaupun aku sememangnya tau arwah bukan jenis yg suke minum kat kedai maupun merokok…ahaks!..

Oooooo kenangan mmg payah nak kurasa lagi, skrg ntah nape tiap2 hari pasti teringin nak tgok gambar arwah..hmmm cam ketagih lak rasenye. Apsal tak nak tgok gambar mak, hehehehhe tu yg aku pelik tu dah la time tgh peknen ni, kalo baby ni nak ikut muka atuk maupun perangai atuknya mmg la aku suke..heheheh psl tu aja yg leh hilangkan rindu aku pada atuknye nih. Heheheh pasal anak k no aku tgok macam muka arwah FIL je so mintak2 bby aku nanti ikut atuk sana lak…

Oh minggu ni baby dah masuk 5 bulan dah, sangat cepat masa itu berlalu kan. Skrg aku tingin nak rase pergerakan baby nih, nak tau jantina, nak g beli baju2 peknen yg somel2 tu kan, nak simpan duit untuk beli brg2 baby, nak beli 1 lg vitamin untuk kuatkan baby skrg dan pas lahir kelak dan nak pilih nama la..hehehe kalo org lain bila tau je dah mula sibuk wat list nama2 pilihan kan tp aku takut nak pilih awal2.. ehmmm sweetie maybe dpt bby boy, eja pun maybe dpt baby boy…hmmm nak gak baby boy nih!!!hehehhee

Plan nak bersalin kat kg je pasal senang dan dekat ngan hospital. Buat masa ni aku tak de la dgr spital tu ada kes2 teruk ke kan, maybe spital kat Bandar je yg bermasalah kot. Tp plg konfiusnye kan, kalo ikutkan bulan 3 aku dah leh bersalin tp kliniknye due date bln 4…cam ne ni ek?takkan nak amik cuti tanpa gaji sebulan kot! Alamak dah la time ni nak pakai duit lak..hehehhehe..tp ntah la tgok la nanti cam ne kalo rase tak ok maybe amik cuti tanpa gaji je, tak pun resign je la kan. Senang cite tak yah nak bg tempoh2 lagi. Hehehhe teruk tul aku nih.


No comments: