Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, November 16

Dah Sampai Masanya..

Salam…

Jumaat lepas time aku blk keje kat simpang 4 depan umah aku nampak ada ramai mamat motor lepak. Tu la pandangan pertama aku kan. Tp bila lalu aku nampak macam ada kesan2 xcident je pasal ada byak serpihan motor pecah kat tengah2 simpang tu. Ingt balik nak tanye dear la kan, tp ntah nape aku lak lupe nak tanye.

Pg sabtu time aku g keje aku lalu kat tanah perkuburan, mmg tiap kali lalu aku mesti nak pandang kubur arwah FIL pasal kuur FIL blh nampak la dt jalan besar pasal tanah bukit kan. Nampak ada ramai orang, ada tanah masih bertimbun macam baru pas korek je kan. Dah agak dah mesti ada kematian ni kat kg.

Mlm td baru la terpikir nak Tanya kat dear kan, sapa meninggal & sape excident kat depan tu kan. Amat terkejut gak la pasal org yg xcident kat simpang depan umah kitorang ni meninggal kat situ je tu. Ya Allah bdaknye masih muda dan ada kaitan sedara ngan tuan umah sewa kami. Xcident ngan lori, agak teruk jugak la keadaan die sblm meninggal tu, kira seksa la kan. Ehmm sib baik time tu aku blm blik lg. So kalo ada kaitan ngan tuan umah sewa kitorang pastinye ada kaitan ngan kitorang lak. Tak tau la dear g layat ke tak pg tu pasal rasenye dear kene kerja.

Cite sket pasal simpang ni la kan, simpang ni baru je pas tar baru. Kalo ikutkan dah brape bulan jalan ni teruk pasal jalan ni cepat mendap tiap kali tar baru. So derang buat rombakan besar2 derang bg piling jalan tu skrg ni kalo lori nak lalu ke tak kisah dah pasal jln tak de masalah mendap lagi. Tp tang simpang ni la kan, kalo pg time aku nak g keje mmg kete laju2 je. Aku ni mengalah la kan, pasal kang tak pasal2 xcident aku laky g teruk. Kalo motor tu jgn cakap la, nampak simpang lg suke je nak pulas minyak tu. Bg aku kat simpang ni biar la aku tunggu lama asalkan aku tak de kene sebarang xcident.

Plng aku tak suke ada lak jiran sebelh umah cite kat simpang tu berhantu…ehmmm berhantu cam ne? ada org nampak makluk halus kat tp simpang tu la. Nak percaya ke tak aku pun tak tau, tp kate dear kalo dah tau jgn terlalu berani sgt atau jgn takut sgt. Pasal tu kalo aku drive malam2 sorang2 dr umah MIL aku akan blk sblm kul 12 tgh malam. Hehehhe takut gak kalo sesorang nih..


No comments: