Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Friday, November 20

Bubur Lambuk Home Made!

Salam…

Ptg semalam sampai je umah tgok2 dear tgah lepak ngadap laptop dekat dapur, memula heran gak tp bila tgok bhan2 nak wat bubur lmbuk dah siap dear ptong2. So aku apa lg la, suke yg amat la kan. Rupenye dear g beli ayam pencen!hahaaha patut la dear rajin nak rebus dulu ayam tu sampai empuk, kalo ayam daging tak kan nak kene rebus lama2 lak kan. Dah kedai kat kg tak de ayam lagi. Tinggal ayam ni je la tu yg dear amik jugak tu. Pasal aku dah sms dear ptg tu tkut dear lupe ngan perjanjian awal nak kene beli bhan2.

Pas solat aku mula masak nasi sambil2 tu lepak2 tgok tb, mak oiiii lapo gile la time ni pasal aku mmg skrg suke makan awal, tak kira sblm maghrib maupun lepas maghrib. Tp yg ptg kul 7 8 tu dah siap mkan la. Alhamdulillah bubur lambuk kitorang semalam mmg menjadi la kan, maybe pasal guna ayam pencen ni kot! Hhahaha layan bubur ngan keropok ikan yg member ofis bg, mmg sedap!

Pg ni pun masih ada lagi balance dan dpt la kitorang watkan sarapan pg ni. Aku ngan dear mmg pantang kalo ngan bubur lambuk ni nak2 cair gile nih mmg sedap. Kalo bubur ayam mc d tu. Ni gara2 aku tingin nak makan bubur la ni, dear bising2 pasal bubur mc d tu cam tak de khasiat je pasal tak de sayur la kan. Hmmm nak kata apa lagi. Ingt hari ni nak makan kfc la. Tp mesti boring kalo layan sensorang kan. Nak ajak dear g makan kat luar mmg tak lehnye la, nak tapau je la sblm blik ni. Senang kan..

Ok nak ngula kat fb jap, kang derang blik kang mule la keje jadi byak. Nasib baik aku ni ikutkan je la kalo derangnye permintaan asalkan aku ni mampu nak buat. Ok da…

No comments: