Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, June 8

Satay

Salam...

Hari minggu lepas orang lain sibuk ngan jemputan tp aku ngan dear sibuk membuat plan masak satay. hehehe..ni pasal aku la yg gatal mulut request satay time mlm minggu tu. Tp dah melekat depan tv dek kerana kisah "ABAM" tu menjadikan kitorang kuar umah kul 12 mlm. hehhe dah halal pe nak heran kan? Tp nape ntah, cari punye cari memang tak de la plak. Pusing2 sampai ke Sri Muda tp masih tak jumpa, jumpa satu tp akak tu tgh kemas2. Dah kene borong awal2 lagi la plak.hahaha tak de rezeki la ni. Dear plak ajak g Awan Besar tp aku rase dah lewat sgt la coz time tu dah kul 1pg. Kalo ikutkan hati memang la nak tp mls la nak g jauh2 tu.

Dear lak kate tingin nak makan maknya sambal kacang. Aku lak tension je hari2 nak lepak sane tambah lak ngan si haikal yg suke ngaco aku tu, lagi la membuatkan aku mlas. Lastnye aku offer diri nak blajo masak untuk dear & MIL akan menjadi juri pasal masakan aku tu nanti.

Pg ahad bukan bgun awal, bese la kalo yg keje kan hari ahad ni hari untuk membalas dendam. hahhaha..Kuar g kedai cari lauk dekat kul 11pg. Sebelum g beli brg2 bsah kitorang g isi perut dulu kat kedai makan nasi lemak sambal sotong untuk aku dear mkan meehun grg ngan kuew tiew gorg tambah ngan sambal kerang. Sedap gak.

Blik dari kedai, dear terus mengerjakan ayam aku lak prepare nak buat nasi impit & kuah kacang. Hmmm risau gak paslnya aku bukan terer masak kuah kacang ni, makan pun aku tak brape gemar sgt la. hahha tp gatal nak try gak. Tp siap gak la kuah kacang tu, dear request tmbahkan tulang2 ayam yg dah kene amik isinya tu. Ok la apa2 aje la, tp rasenye bleh thn gak la.

Kul 3ptg g umah MIL, tugas aku cucuk ayam kat lidi dear lak tukang bakar so kene la prepare bara. Yg menarik time membakar la, mule2 tu MIL kate ok gak la tp sambal kacang aku tu kurang manis. heheh kira barjaya gak la ni ada hrpan la next time aku nak masak lagi.

Time cucuk ayam.
Bakar time.
Ni dear tgh membakar satay untuk aku...hehehe thanks dear!
Sori la gmbar time makn ngan sambal kacang tu aku tak sempat nak amik pasal dah gaduh ngan haikal. Pantang nampak hp aku laju je die nak amik. Tp pendek kate memang berbaloi la bile buat sendiri coz dpt luangkan mase same2..hehehe..ni yg aku suke, pasal dear aku yg bakarkan untuk aku! yahoooo!!!

2 comments:

Eyzamiel said...

bestnya buat satay... mesti sedap ni..kalau rumah bawah taman senang la..mcm eyza ni dok umah apartment..xde tempat nak bakar... beli je la jawabnya...hi..hi...

Azian & Zaini said...

kalo ikutkan memang nak bakar kat umah, ruang ada la sket. Tp dah dear ajak g umah MIL so bakar kat sane je la. Lgpun sini masih ala2 kg lagi. tu yg untungnye