Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, June 1

Honeymoon

Salam...
Malam ni dok fikir pasal member yg akan berkahwin hari khamis ni. Member ni kat kedah tp dulu time blajo kat poli die la org yg pertama aku kenal. Mule2 jumpa kat dlm dewan time pendaftaran, kebetulan plak dpt 1 bilik. Hehehhe...memang dah jodoh kitorang kot. Kitorng dok seblik sampai sem 3 pas tu kuar g praktikal & time sem 5 aku dah dok umah sewa tp die masih lagi dok kat hostel. Tp masa sem 6 die join dok seumah ngan aku coz member seumah aku kahwin.
Bnyak la kalo nak cite psal kitorng ni, gurau senda sampai penah la kene tegur, kene rampas semua cd yg ada kat bilik ngan ustazah. Kononnya kitorang ni bising sgt. Hahahah...ntah la pape je la. Dah bilik aku dekat ngan umah lecturer time tu nak wat cam ne la kan. Dah nasib badan. So skrg tgh fikir nak bg hadiah apa la, pasalnya brg tu aku nak poskan je. Kalo nak pg kenduri hari khamis, time tu mesti dear keje. Huhuhu pos je la kan.

Cite pasal kawen tingat pasal honeymoon. Al kisahnya aku ni blum la ada kesempatan nak pg. Padahal kitorang ni kawen dah nak masuk 3 tahun. Masalhnya bile tibe time yg kitorang plan ada je la plak halnya. Mase lepas kenduri kat perak dulu dear cuti seminggu. Plan nak g Pangkor je time tu tp mak aku lak demam pasal nasi kenduri tak cukup..heeheheh..ni salah tukang mask yg tersilap budget hinggakan aku ngan dear terpaksa berposing habis2an untuk elakkan org yg dtg bosan.huhuhu klako betul kalo ingt kan. Dah mak aku sihat bapa aku lak jangkit. Sampai la hari jumaat tu tak dpt nak kuar pun. Kuar takat g umah sedara mara yg terdekat je la.

Awal taun ni plan gak nak g langkawi, tp ajal maut tu di tangan tuhan. Dia yg lebih mengetahui segalanya. Kitorang bertangguh dari tahun lepas lg. Pasalnya arwah FIL time tu memang tak sihat, dear tak sampai hati nak tinggalkan. Lgpun dear memang rapat ngan FIL, so plan kitornag terpaksa dibatalkan. Tarikh kematian pulak memang dekat ngan tarikh lahir dear, dear lahir 22/1 arwah meninggal 23/1 kul 5.30pg. Malam tu kebetulan aku ngan dear tido umah MIL coz plan nak blik kg esoknya. Alfatihah buat arwah FIL...

So tahun ni aku dah malas nak plan, kalo ada rezeki kitorang nak g honeymoon merasa jugak la aku nanti. Buat mase ni aku takat rase honeymoon kat umah sendiri je la. Ada jugak yg kate kalo g bercuti hati kita tenang dan ada kemungkinan bakal memperolehi zuriat. Tp ntah la, aku harap aku dpt la merasa honeymoon ni. Kekadang jeles & segan sgt time org dok cite pasal honeymoon pasal aku tak penah rase lg. Dah 3 tahun kawen maunye ada yg tiap2 tahun g honeymoon kan. Urghhh aku ni skali pun tak sempat lg. hehehe... Kalo ikutkan nak je ajak dear g jenjalan kat mane tido semalam pun jadi la kan, tp keje dear ni tak menentu. Pasal tu aku malas nak plan kang tak jadi aku plak yg kecewa...hahaha...

No comments: