Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Saturday, June 6

Bukit Melawati, Kuala Selangor

Salam...
Setelah sekian harinya tak keluar umah, semalam aku kene ikut dear pg keje. Adoi la, tak best sgt la aku fikir coz kene jumpa ngan org. Maklum la kalo janji ngan orang ni bukan nye tentu masenya.

Ingatkan dear kuar umah pg tu terus pegi keje, tp rupenya blik umah & amik aku la plak. Tanya nak g mane tp dear tak nak jawab. Yg aku tau dear nak kuar g balai bomba pasal keje dear la kan. Tu aku tak nak masuk campur. 1st pg balai bomba Bestari Jaya. Lama juga la nak tunggu settlekan semuanya, tp tak settle gak pasalnya pegawai tu nak tgok tapak kerja dear. Alahai la...susah tul nak dptkan approval.


2nd pg balai bomba Kuala Selangor. Tp time tu dah kul 12 lebih, mesti la diorang dah rehat coz hari jumaat kan. Lepak kat Tesco, sempat la nak blanja sket sementara menunggu tamat waktu rehat. Memang awal2 lg dear bg tau kate nak g blanja barang2 dapor. Alang2 tesco tu yg dekat lg pulak masa rehat yg panjang, dear hantar aku kat sana dulu.

Tunggu punye tunggu dear kata maybe dpt jumpa kul 4ptg. Mak oiiii janji kul 3 tp lebih2 lak. So aku yg dah malas nak menunggu sampai mengantuk dah mata ni tambahan pulak dengan cuaca yg panas terik. Huhuhu wat kepala aku pening je. Ajak dear pusing2 kat bukit melawati, pasalnya asyik lalu je time blik kg. Tak penah dpt peluang nak singgah sini. Dear pun on je pasal lame tu kalo nak tunggu tanpa ada aktiviti.

Tmpt 1st dituju Muzium Permainan Tradisional. Kat sini ada macam2 mainan tradisional yg diorang tunjukkan...tingat zaman kanak2 la plak.hehehe...Dear sempat gak la amik gmbar coz memang tak dilarang pun kalo nak amik gambo tak macam kat pasir salak.

Muzium Permainan Tradisional.

Dalam muzium permainan tradisional

2nd kitorang pg naik bukit yg nampak menara api, rupenya agak jauh la kalo nak panjat & jalan kaki. Rehat2 jap dan sempat la amik gambo kenangan.


3rd pg Muzium Bukit Melawati, kat sini cite pasal sejarah bukit ni & sejarah negeri selangor. Ehmm byk gak info yg bleh dpt. Kebetulan kat sini ada pasangan pengantin baru tgh amik gambar outdoor..hehehe cam best je amik gambo outdoor ni. Tp kalo kene ngan cameraman yg kreative ok la kan.

Dear bergambo berangan pegang pistol lama yang kat blakang la tu.

Ingat nak pg tgok batu hampar tmpat orang pancung kepala penjahat tp dear kata dah lebih kul 4, maybe pegawai tu dah tunggu. Dengan berat hati turun kebawah jugak la, rupenye masih blum sampai. Ish.... panas aku dibuatnya. Kene tunggu lagi sejam baru sampai. Sementara menunggu tu dear ajak naik bukit kat area tepi balai. Mak oiii mencabar gile. Aku dah la pakai sandal bese je, takut licin. Tp bile sampai kat atas tu best jugak cume yg tak best ada byak nyamuk.


Pukul 5.30 baru sampai, geram je aku tgok. Janji pandai tp nak laksanakan tak pandai. Aku dah siap ajak dear blik tp dear kata dah alang2 tunggu je la kan. huhu sadis tu dpt orang yg penyabor cenggini. Nasib baik keje settle, kalo kene dtg lagi maunya aku tak nak ikut. Blek aku yg kene drive, hahaha apa lagi dek kerana geramnya pasal laju gak la aku bawa. Dear jrang2 naik kalo aku yg drive jauh2 tp kali ni maybe letih kot, ye la naik bukit turun bukit. Tp enjoy jugak la kan dpt kuar dgn dear. :)

No comments: