Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, June 1

Kisah Hujung Minggu

Salam...

Hu...lega tul ari ni dpt dok umah. Semalam seharian keluar umah, kalo ikutkan malam pun hampir2 nak kuar la jugak. Tp mujur dear keletihan dek penangan main bola petang semalam. Hahaha... Pg2 lagi aku dah gerak g umah MIL nak pg rewang umah member dear. Adik nye yg kawen bukan abgnya, abgnye dah ada anak 2 dah nak masuk 3 kot kalo tak silap. Tolong la ape yg patut la kan, hari ahad keje tak bnyak macam hari sabtu. Tu yg untungnye dtg hr ahad ni hehehe...

Aku tgk dear ada je kat sane, maybe tak keje kot hari ni. Selamat la nampaknya dari aku kene drive g rantau panjang. Tp time kat umah K no lak bgtau MIL die nak g hospital coz td dah g klinik, doc kate mate bby maybe kene jangkitan kuman...adoiyaiiii cian tul la. Nampaknya MIL tak dpt pg la, yg pegi aku, dear ngan ipar aku tu la. Hmmmm MIL kene jaga adam ngan haikal.

Kuar g rantau panjang kul 2.30ptg. Ingatkan majlis dah settle time kitorang sampai rupenye blum mule lg. So lepak2 la sembang2 sket sementara tunggu rombongan sampai, bukan jauh rase nye dari Sri Andalas je. Ntah la kan, janji melayu la ni. Rombongan sampai aku ngan yg lain g makan sementara tunggu diorg bincang2 tu la kan. Hehe truk tul aku ni dek kerana terjoin group bebudak ni.
Hantaran dari pihak lelaki dengan tema kaler merah, hitam dan putih. Yg awek2 kat bawah tu la geng adik ipar aku, ntah cam ne la plak aku leh terjoin group derang ni ek. Kalo tak silap 7 berbalas 9 dulang.

Ni hantaran pihak pompuan, katenye kalo bleh semua nak buat black & white tp mak nya lak tak bagi. hahah maklum la kan, mak2 nye pandangan kan lain2. Tp aku suke tgok hantarannya simple je tak de byak sgt hiasan.

Sempat gak la snap2 gambar hantaran, cantik gak coz kaler temanye sweet sgt. Belah pompuan kaler hitam & putih, lelaki lak balas ngan kaler merah. Mak oiiiii cantik la plak! Rase cam nak lalui skali lagi je.hehehhe...


Setle majlis kitorang gerak blik pasal ipar aku ni sibuk nak g dating la plak. Time ni la nak kuar, kalo aku tau mau aku tak bawa die ni. Ngaco je hehe...Sampai umah MIL tgok pasu byak yg tumbang. Ni mesti angin kuat time ujan td la ni. Aku lepak kat dlm dear g btulkan pasu pas tu sempat lg g sembang2 ngan abg sedara merangkap jiran sebelh umah MIL. Tup2 je dear bgtau nak g main bola. Aku ingatkan nak main dekat kg je tp nak g main kat PJ rupenye. Mak oiii jauh tul sampai kene g PJ.


Blek umah dear trus kuar ngan member, aku nak wat pe lagi. Basuh kain ngan setlekan la keje apa yg tak siap. Nak kemas umah lelebih pun biar la jap g. Haha...hari ni aku nak kemas umah yg dah 2 hari tak sapu...Ni bukan masalh mlas tp dek asyik kuar g jenjalan. Time blek mesti dah letih. Ok la nak mulakan tugas untuk pagi ni. :)

No comments: