Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Saturday, June 13

Me & Dear :)

Salam...

Gatal lak nak update walaupun mintak nak guna jap laptop ni. Kalo tak dear maunye tak nak lepas bg kat aku tp skrg ni maybe dah letih kot tu yg leh pass kat aku lak.hehhe.. Just nak update aktiviti semalam je.

Pg semalam hampir dah nak siap2 nak g hantar k no pasal dah memang k no mintak tolong sejak dari kelmarin. So dear call tanye sama ada dah siap ke blum k no kate nak blik kg petang plak. Aku kene la masak untuk makan tghari kat umah, kalo ikutkan dear memang nak ajak makan kat umah MIL tp aku segan la kan kalo umah mak aku sendiri aku tak kesah. Nanti kot2 ada lak yg kate aku ni mlas nak masak plak so better siap sedia dari awal.

Ptg lepas zuhur kuar umah, ingatkan MIL ikut sekali tp MIL kate tak nak plak. Maknanya aku la yg kene pegang bby Eusoff tu. Pasalnya Adam tu anak istimewa tu yg aku kene pegang lgpun cume ada 2 choice je time tu samaada nak drive ataupun nak pegang bby. Baik pegang bby, leceh la nak drive tambah lak ada si haikal tu. Hehe ni la 1st time pegang bby lelame tambah2 lak kat dlm kete je. Kalo kat luar umah tak pe la gak, bleh la letak2 jap ke ni tak bleh nak ubah. Makanya tak de la gambar yg aku amik time pergi umah MIL k no tu.

Dear pegang baby Eusoff sementara aku siap2 angkatkan barang k no yg byak macam nak blik kg lame la plak.

Ni mase blk dari umah MIL k no, maklum la time pegi memang malas nak amik gambo.

Tak de masalah sepanjang perjalanan kitornag g Bukit Hijau tu, cume haikal je yg bising2 mintak jajan time dear singgah isi minyak. Pas kene marah ngan dear baru la diam sampai tertido.hahahha...


Umah ni dah lame aku nampak tiap kali lalu kat sini, gah la 3 tingkat tu dah la kat kawasan kg. Tp nape la masih tak siap2 lg, rasenye dah dkt 3 tahun kot.

Sampai umah MIL k no lepak2 la jap kan, ipar k no siapkan air panas + ngan biskut kering ngan kerepek ikan. Sedap gak pasalnya dah lapo blik, tghri makan kul 12 kan...hehhehe lgpun hari jumaat tu yg mkan awal sket. Sejam gak la dok kat sane, ingt pas tu nak kuar tp dear kate tak yah la pasal nampak mcam nak hujan je la plak. So ubah haluan g umah k nab kat Meru. Dear kate rindu ngan Haris. Pape je la, nak anak sendiri masih blum ada rezeki lagi.huhuhu...

Tgk la tu dear kene apit ngan anak buah nye, sampaikan anak buah ni suh dear beli umah dekat depan umah diorg katenye nanti senang nak jenguk2 haris kalo dear rindu...hahhaha budak2 ni.

Kat sane dpt rase sata, makanan original from terengganu. Tp bukan dlm daun yg ni dibungkus dengan kulit popia, bila goreng rangup je la kan. Nice gak la untuk 1st time mkan. Dear sempat gak la melayan kerenah budak2 tu sampai bawa g jalan2 sementara k nab g mandi dan solat. Hmmm ada ciri2 dah tu...hahahha..Gerak blik umah kul 6.30ptg, sampai umah sejam pas tu la. Tu pun sebab ikut highway kalo ikut jalan dlm maunye lepas maghrib sampai. Siap2 mandi, makan pas tu siap2 nak kuar ikut dear pg centre.

Singgah umah MIL amik adik ipar & sampai jadi org terawal so dpt la dok kat seat pling depan. Huhu..maunye tak leh nak sembang cite2 lain la ni. Memang ramai yg dtg malam tadi sampaikan ada yg kene berdiri pasalnya presiden syarikat yg turun padang.

Bersama geng kumpulan "Along" hehehhe..

Blik umah kul 12, ingt nak singgah minum tp aku lak rase mlas je. Baik minum kat umah lg puas hati kan. hehehe ni la aku kenkadang tu, dear aku nasib baik nak ikut jugak.

No comments: