Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Sunday, April 5

Sesekali Berkunjung

Malam minggu malam tadi aku dapat jemputan nak berkunjung ke rumah abang aku yg baru pindah. Kalo ikutkan bukan die yg plan tp aku yg plan mase dia dtg umah hantarkan ikan terubuk masin ngan kek lapis. So ptg tu abg call aku coz nak ingatkan la, lgpun nyah pun dah lepak kat sane sejak hari jumaat lagi. Aku cam bese la kan, papehal mesti nak kene tunggu dear.
^
^
Mujur dear blek awal semalam, tp kitorng kene g pusing2 beli buah sbgai buah tangan & dear nak kene jumpa dengan member keje dear sekejap la plak.Time nak kuar umah tu guruh ngan kilat bukan main hebat lagi, nasib baik dah beli buah baru ujan lebat. Time tunggu member dear ujan pun dah hampir reda la. On the way g seri kembangan hujan pun makin kurang dan sampai kat umah lame abg ujan dah benti pun.
^
^
Kalo ikutkan umah baru ngan umah lame tak de la jauh mane. Cume yg bestnye umah baru ni umah teres, berhadapan ngan jalan utama lak tu. Bleh la nak bagi anak abg aku tu main2 kat luar umah kan, kalo umah flat tak de can la herman tu nak main kat luar.
^
^
Bleh tahan luas jugak la umah nya, ada 4 blik termasuk 1 blik stor. Cume kalo bagi aku tang dpor tu yg tak menarik minat aku la plak. Sebabnya ruangnya kecik la aku rase. Muat2 letak kabinet dapo ngan rak pinggan je. Yg lain akak ipar aku letak kat tepi dinding je la.
^
^
Sampai umah abg terus dijamukan dengan makanan ala thai. Mcam2 ada la, Siap ngan sambal untuk ikan stim lagi. Menu malam tadi tom yam campur, kailan tumis ngan ikan masak stim. Ntah nape la plak ana abg herman tu sronok betul dpat main ngan dear, cian dear tak de baby lg nak wat main.
^
^
Sebelum balik umah sempat jugak singgah kat kawasan uptown yg baru je beroperasi mulai 1 april yg lepas. Setakat ni aku tgok tmpat yg disediakan memang la luas siap dengan area kedai makan yg tersusun tambah lak siap ada ruang2 kedai sampai 2 tingkat untuk perniaga. Tp malam tu baru malam ke 4 operasi, aku tgok tak banyak pilihan yg ade lg la. Orang yg dtg agak ramai jugak la tambahan malam minggu. Yang penuh kedai makan la, walaupun time tu org cume nak minum2 je melepaskan penat agaknya.
^
^
Sampai umah dekat kul 12 tghmalam dear memang dah ngantuk. Tp sempat jugak la pesan esok pagi kejutkan awal coz nak cuci kete. Bukan dear yg cuci tapi hantar kat tukang cuci da, kalo lambat kene tunggu lame lak tu yg kene hantar awal2 sket. Memang la kedai tu tak jauh tp masalahnya dear ni kalo hari minggu mesti nak sambung tido sampai puas. :)

No comments: