Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Wednesday, April 8

Semua Kerja Aku Buat?

2 3 hari ni tak sempat nak update blog ni coz byak lepak kat umah MIL je.
Hari Ahad ada jemputan perkahwinan member dear dekat area belakang umah sewa aku ni, tp kalo jalan kaki mau berpeluh jugak ketiak tu..hahaha
Tak sangka la plak kat sane jumpa dengan Zila, dah la lame kitorang tak jumpa. Aku tak perasan tp dear lak yg nampak, sama la cam zila si raez lak yg nampak aku. eh... cam ada pape je la laki kitorang ni. Sambil makan2 sempat la cite2 sket dah alang2 lame tak jumpa kan.
^
^
G umah MIL amik MIL, bik Jah jiran depan umah MIL @ biras ngan MIL + ngan ipar aku tu la. Gerak g Meru hampir kul 12.30 jugak la tu pun nak kene singgah umah pak cik dear kat sg udang nak hantar gula coz bulan depan sepupu dear nak kawin. Cara jawa kot main tolong support sket2 brang2 untuk kenduri kawen.
^
^
Sampai umah kenduri dekat kul 2, pengantin pun dah tukar baju biasa je bukan lagi pakai baju sanding. Maybe skarg ni musim hujan tu yg wat cpat majlis sanding kot. So apa tunggu lagi kitorng makan2 la sambil MIl sempat la cite ngan member lame. Tuan umah ni anak kepada member lame MIL masa kecik2 dulu kot kalo tak silap. Sebelum blk nasib baik gerimis je tp sampai kat umah K Nab ujan mencurah2 la plak.
^
^
Dear pesan kul 4 blek coz nak tolong betulkan paip umah mak cik dekat area umah MIL. Dlam ujan lebat tu dear tido la ape lagi nak buat. Aku ngan MIL lak makan2 mee kari yg k nab masak sebelum kitorng sampai. Kul 4 lebih gak la baru tolak balik shah alam.
^
^
Kalo hari minggu sibuk g jemputan hari isnin busy wat keje la. Ajak ucu g kota kemuning jalankan keje yg sepatutnya kitorang wat. Settle dlam sejam je, lepas tu terus g bukit tinggi. Aku nya novel dah abes bace so nak kene beli yg baru la plak kan. Ajak ucu g bukit tinggi sebelum beli novel singgah kat pejabat pos nak baya bil. Beli novel pas tu pusing kat jusco tgok baju2 baru ngan kasut2 baru. takat jalan2 cuci mate je.
^
^
Pas tu blek umah MIL sebab ucu ade kelas memandu petg tu. Kat umah MIL ujan lebat lak, ingat nak g cari lauk tp alang lepak je la sambil cite2 makan2 ngan MIL. Ujan reda je aku g kedai belikan MIL lauk sket, pas tu blik umak masak. Malam lak dear ajak kuar g port klang, lame gak la kitorng kuar ramai2 kan. Sesekali ramai2 best jugak.
^
^
Semalam lak aku ingat nak dok kat umah tp k no tepon minta tolong. So ikutkan je la, g econsave dengan melayan si haikal tu buat aku pening pale sampaikan tak perasan MIL tepon. Sampai umah k no lak tertinggalkan paper ngan majalah kat kedai tu la plak. So lepas zuhur kitorng g econsave nak amik brg ngan beli brg yg MIL nak kirim. Petang tu terus blek umah tido coz malm td tido lewat coz blek lewat.

No comments: