Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, February 6

Tahlil 23.1.2012

Assalam...

Nak buka cerita lama, maklum saja bulan lepas jarang-jarang amat dapat online dan dapat masukkan entry baru. Jadi bulan ni kita pulun rewind semula. Ahahahah...

22 hari bulan januari lepas keluarga MIL buat kenduri tahlil untuk arwah FIL bagi tahun ke 3. Pantas masa berlalu, hujung tahun nanti arwah bapa aku pula. Rindu yang amat dengan mereka berdua...semoga mereka bahagia di sana..amin.

Bahan untuk memasak.

Chef sedang memasak dan dibantu oleh 2 orang lelaki, yang perempuan duduk ditepi  saja.



Menyelamatkan gula setelah diserang semut.

Anak ini kepasanan dan masa aku banyak di habiskan dalam rumah...ngular!

Apam kukus yang menjadi pilihan semua, gebu tau...hasil tangan mak itam ni. Plan nak buat 2 loyang last-last jadi 4 loyang

Mak uteh posing depan berkat/nasi ambeng moden. Kami masukkan dalam tupperware plastik bulat. Bawah nasi lapiskan dengan daun pisang yang di potong bulat, kemudian diletakkan ayam goreng berempah, serunding, sayur  campur, mee goreng dan ikan masin serta timun.

Kuih untuk di jamu pada tetamu yang datang ke rumah.

Yang ni si bapa sibuk melayan kerenah budak kecik ni. Tak penah sudah paling suka duduk main kat luar.
Syukur, majlis berjalan lancar... tetamu pun ramai yang datang, saudara mara pun ramai. Kebetulan hari yang sama sepupu bertunang dengan orang Melaka. Ouh...pak cik mak cik yang ke Melaka singgah umah MIL sebelum balik ke Sungai Udang di Klang.

No comments: