Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, February 20

Ini Penamatnya

Assalam…



Hehe… jika di izinkan Allah bulan depan pertengahan aku bakal menjadi suri rumah sepanjang masa. Tapi terkadang rasa seperti mahu berkerja juga tapi mungkin menjadi seorang yang memilih tempat, masa dan hari bekerja. Susah juga kalau macam tu kan…. Tapi untuk sementara lebih baik aku berada di rumah sepanjang masa dengan anak-anak. Biar mereka sihat seperti biasa dan aku pun boleh tinggalkan mereka dengan senang hati.


Kejutan yang teramat pada mereka di sini, tapi ini keputusan muktamad yang telah aku berikan. Pihak HR pun sudah maklum cuma aku masih belum bersemuka dengan HR Manager. Hehe… takut juga ye bila nak berhenti, kekadang rasa macam masa minta awal-awal minta kerja pulak.


Rancangan aku.


1. Duduk rumah jaga anak dan mulakan apa juga perniagaan dari rumah.


*Berminat nak menjahit, merancang nak beli mesin jahit dan ambil kelas belajar menjahit. Kalau setakat jahit baju sendiri boleh la. Tapi kalau nak ambil upah ni susah sikit perlu ada ilmu di dada dulu. Pernah berniat nak buat bisnes jual barang-barang kreatif juga. Harap-harap impian terlaksana.

2. Berkerja di tempat yang dekat dengan rumah, masa yang flexible dan 5 hari bekerja.


*Masih perlu bekerja bila memikirkan masalah kewangan yang bakal dear hadapi akan datang. Kata dear kalau aku tak kerja mungkin dear akan selalu kerja lebih masa jadi jangan bising kalau dear kerap balik lewat dan kerap kerja bila hujung minggu. Ehmmm kalau ikutkan sekarang pun dear kerja balik lewat dan hujung minggu pun kerja jadi sama saja kalau aku kerja atau tidak.


*Rancangan awal aku sebenarnya aku nak selesaikan bayaran pinjaman PTPTN aku. Sekarang sudah bayar hampir separuh. Tidak sampai hati nak menyusahkan dear nak membayar hutang pelajaran aku.


*Sekurang-kurangnya dapat membantu ahli keluarga lain (kakak ipar) dapat sumber kewangan bila dia menjaga anak-anak aku. Hehe… niat biar ikhlas ok.


Berharap sangat agar yang mana-mana antara 2 ini menjadi kenyataan. Biar lah apa juga tentangan yang pasti hanya aku sahaja yang tahu sebab kenapa dan mengapa aku berhenti kerja. Masalah tidak akan berlarutan jika diselesaikan dengan cara yang baik. Mungkin aku sekarang menjadi racun kepada kerja-kerja mereka semua sekarang…jadinya untuk bulan terakhir aku disini tiada kerja yang bakal aku buat, kecuali jaga kaunter dan buat kerja-kerja yang mudah dan menjengkilkan hati.

No comments: