Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Friday, February 3

1st Day 'Lunch for Open Office' CNY 2012

Assalam...

Mood kemalasan nak berkerja sudah datang, ayark...dah syok-syok dapat ang pow tetiba hari ni hilang mood kerja pula? ehm.... adalah kisah di sebaliknya ok, malas nak cerita nanti boleh buat hati lagi panas.

Kita sambung cerita CNY 2012 di office untuk tahun ini. Ouh hari pembukaan selalunya paling seronok sebab bos-bos akan datang bagi angpow pada semua pekerja. Hari ini juga semua bos-bos bergembira mana tidaknya selepas acara tarian singa, makan-makan kemudian ada acara gambling besar-besaran. Biasanya buat 2 tempat 1 di conferrence room (untuk pekerja) 1 lagi di pantry untuk bos-bos dan rakan-rakan pembekal. Dasyat kan? tapi ini la yang perlu aku lalui sejak 2 tahun lalu. Sabar je la kan.

Terkadang mereka main tak ingat dunia, kami yang melayu ni terpaksa dengar dan saksikan sahaja perilaku mereka. Bising tu jangan cerita, memang bising amat. Lantai pun jadi kotor, maklum aja masa ni cleaner pun sibuk kemaskan hal-hal kebersihan di bawah. Kelam kabut sikit la office sepanjang hari, cleaner pulak esoknya masih sibuk membersihkan office. Kesian pun ada...tapi kerja dia kan.


Di mulakan dengan acara Tarian Singa kemudian yang meraikan tahun baru cina akan sembahyang dan kami yang lain akan makan-makan. Kemudian berbual, berborak sepanjang hari. Eh...yang mana-mana jarang masuk office tu masa ini lah kami dapat berbual panjang. Mengeratkan silaturahim. :)

Makanan banyak berlebihan, makanya kami dapat la satay....ahaks ini pun dipaksa dek kawan 1 office kalau tidak tak kuasa aku nak tapau bawa balik umah. Itu pun masuk kereta Zikri dah bau, terpaksa buka dalam kereta sabar je la melayan kerenah anak sorang ni. Belum adiknya sibuk nak itu ini nanti lagi pengsan mama nya nak layan. :p

Terpaksa balik lewat sampai kul 6 petang, balik pula ada jem di Kesas. Aduhai la nasib, rupanya ada lori terbalik tengah highway. Masa perjalanan biasanya tak sampai 5 minit menjadi setengah jam. Huh 3 km tersengguk-sengguk...kalau bawa manual maunya naik krem kaki aku nasib baik auto jadi senang tinggal tekan brek je itu pun rasa macam nak patah juga. Hehe

(P/S: bos ada sediakan makanan yang haram untuk kami yang berbangsa melayu makan. Tapi syukur bos letakkan makanan itu kat dalam stor, siapa yang nak sila lah ke dalam stor ambil. Hehe...kan dah kata big boss memang menjaga hati dan adab dalam semua hal)

No comments: