Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Sunday, June 26

Bekalan

Assalam...

Lama nak ceritakan kisah bekalan aku untuk Ashraf. Sejak 2 minggu lepas alhamdulillah aku syukur pada Allah dengan hasil yang banyak dan kini hampir memenuhkan ruang kosong yang ada. Maknanya lepas ni tak akan ada ruang kosong untuk aku simpan stok lauk pauk kami la jawabnya. :p tak pe ada rezeki lebih boleh la beli chest freezer 1. Tapi ada kos la pula kat situ.

Plan sekarang nak dapatkan 1 bateri breast pump. Mudah seket dan tak akan ambil masa yang lama nak pump pasal aku ni berkerja mengejar masa. Segala teknik simpan dan nak pakai bekalan tu pun dah selamat aku pelajari dan sudah pun aku praktiskan.

3 hari minggu lepas aku tinggalkan ashraf dengan akak ipar yang akan jaga anak aku nanti dan hasilnya memang berkesan. Walaupun bekalan yang aku tinggalkan tak habis tapi sekurang-kurangnya bekalan yang aku tinggalkan dia masih ambil. Tak nak la campur-campur selagi termampu aku berikan bekalan terbaik buat dia.

Semoga Allah terus membekalkan rezeki yang melimpah ruah susu ibu untuk Ashraf.

2 comments:

Yaati Nor said...

tak payah beli pump bateri..kalau nak upgrade beli spectra 3 terus..RM338..enjoybreasfeeding.com..kedai dia kedai dgn umah ko kot..masukkan la gmbr stok kamu kat blog nak tengok..cepat zahra dapat adik nnt..heheheh..zikri anta umah lain asray umah lain ke?sian demo...

Azian & Zaini said...

ntah, nanti aku fikirkan lagi eh...baru plan je ni, kalau blh x nak letrik punya pasal kat ofis ni leceh plak nak cari plug bila nak pump...
derang 2 orang mmg duduk asing tapi kebanyakan masa deran akan main dirumah nenek pasal rumah akak ipar ngan umah mertua selang sebuah rumah je