Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Wednesday, March 25

Tiada Alasan

Sepanjang hari isnin semalam aku banyak menolong ipar aku, pg bawa ucu g kota kemuning ada hal sket. Ptg lak k no mintak tolong hantarkan die g klinik. Aku tak kesah kalo orang mintak tolong aku coz aku ni tak pandai nak menolak permintaan orng. Kalo adik ipar tu ok la kalo tolak coz die bleh ajak member die hantarkan. Tp aku kesian kalo org tgah skit aku tolak permintaan nyer. Dah la tgh pregnant, kang kalo sebab aku tak nak bawa g klinik aku lak yg kene.
^
^
Ntah nape la, walaupun adik bradik tak mampu nak tolong sesame sendiri. Kalo ikutkan malam td aku nak g centre coz nak dgr taklimat sket, tp ipar aku tepon kul 7.00mlm mintak aku hantar g klinik. Dgr sore cam demam je, tak sampai hati nak tolak. So aku tepon dear, nasib baik dear bg. Aku terus g umah ipar aku pas tu hantar anak die kat umah MIL.
^
^
Skali sampai kat klinik ramai la plak yg dtg ptg2 ni. Dah la sejuk gile dok kat area aircond lak tu. Sabo je la. Nasib malang plak aku tertinggal kunci kete kat dlm kete. Dah la ni 1st time aku tertinggal cam ni, kalo sebelum ni asyik dear je la yg kene. Ni mesti sebab mase anak buah aku nak kuar td nyer hal la ni. Tak pe la kan dah kene nak wat cam ne. Nasib baik nyer dear on the way blek kene singgah la kat klinik tu sebab aku dah inform kat dear. Mujur la member keje dear "terror" dalam hal2 ni. Kebetulan lak cermin tingkap sblh driver tak tutup kemas, ade terbuka dlam 2 inci la. Semuanya nasib la ni... :)
^
^
Dah dpt kunci aku kene blik coz dah hampir kul 8.00mlm, dear mintak adik ipar aku amik akak ipar aku. Tu la kalo tadi die je yg g hntar kan senang, ni kes malas la ni. Dear aku kalo ngan adik2 dear tntang hal cam ni memang tegas & diorng pun memang takut nak melawan.
^
^
Akhir cite aku rase tak patut la kalo kita terlalu menolak permintaan orng, walaupun orang tu sedara terdekat kite. Jgn la bg alasan, kalo dah nikah skali pun bertanggungjawab la pada sedara kita.
^
^
Mlam td g lpas dengar taklimat keje aku, dear ngan ipar aku singgah makan kat mc donald. huhu lapar jugak walaupun time tu aku dah siap bawa bekal roti. Blek umah kul 2.00pg, Meletihkan jugak tp happy coz jarang nak lepak2 adik bradik makn sambil cite2.
Aku dan iparku.
Dear ngan adik nyer.


No comments: