Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, March 17

Handphone

Ni sebab dengar budak2 cite pasal hp la ni ptg tadi mase tgh gosok baju ngan suar dear. Bukan ape, kalo time aku umur cam diorng semua tu aku blum tau ada ape ngan hp ni. Budak2 ni baru je tingkatan 1. Kalo tak silap aku salah sorang tu mintak kat mak die hp kalo dpat result UPSR bagus. Tu agaknya mak die tunaikan janji la kot. Ni la ayat yg diorg sembang tu yg tarik minat aku nak dengar cite diorng pasal hp ni.

Budak A : apa la, hp baru tp tak de bluetooth!
Budak B : biar la asalkan leh wat call ngan sms!


Akhirnya aku lak yg gelak sensorang dengar ayat2 diorg ni. Betul jugak la kan, budak2 bukan nak gune sgt bluetooth ni. Aku risau gak la coz anak buah aku ngan dear ni pandai je ckp yg bukan2. Rasenyer ni mesti faktor2 dari bluetooth la ni coz akak ipar aku penah cite anak die pandai je main tukar2 video dari hp member, kalo video elok tak pe ni video lucah la plak. Teruk tul kan, cam ne nak halang diorng ni dari terikut aktiviti yg tak perpekdah ni.

Aku dulu kenal hp dah skola menengah dah, ada juga la time tu anak penghulu dtg kelas bawa hp. Cikgu tak tau lg pun time tu hp tu brg yg mahal la tak macam skrg ni. Umur aku dah 20 tahun baru la aku dpt pegang hp sendiri, tu pun abg aku yg bising mintak aku gune hp. Abg sulung aku sponsor no ngan kredit, yang plak sponsor hp lame die. Walau pun bukan hp yg canggih, kalo nak ikutkan time tu aku nak pilih sendiri. Beli ngan duit loan PTPTN la kan, coz ramai sgt la member yg beli hp canggih manggih ni. Aku lak juz bleh tukar housing je la.

Tp aku kire bertuah sgt la abg2 aku nak kongsi kesenangan diorng ngan aku. Time memula gune hp aku jrg nak bawa kuar, kalo bleh nak simpan je kat blek tp makin lame makin berubah la plak. Kalo tak de hp rase macam dunia tak sempurna je. Ntah la kan, lgpun masa aku blajo semua kredit abg aku yg tanggung. Setiap bulan aku akan dpt top up RM60.00 kire untung gile aku kalo dibandingkan ngan member aku semua la time tu.

Skrg ni kalo time nak kuar hp kene bawa same, kalo tinggal memang la kene patah blik amik. Tp aku ni slalu sgt la tertinggal hp kat umah. :)

No comments: