Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Wednesday, March 11

Tak Kuasa Nak Layan

Hari isnin lepas aku g umah nyah saje jenjalan nak kirim barang untuk nyah bawa blik kg. Sampai kul 11.00pg pas tu terus g giant bandar puteri. Nak g cari tilam untuk nyah la ni. So kitorng masuk dan cari pape yg nak dibeli termasuk la 2 3 jenis makanan. Kuar je dari kaunter cashier tu ada sorang mamat ni dtg kat aku, katenyer nak bg goodies bag free. Aku g ikut la.

Ruper2 nyer die nak amik personal detail aku lak. Aku dah budget dah ni mesti aku kene tipu ni. Tunggu je la kan, tp makin lame penerangan makin ghairah tentang produk die tu. Katenyer jenama baru tp pling aku tak fham ni jual peralatan dapur ke brg letrik ni. Bukan ape, mule2 promote perkakas memasak (dapo & hud) kemudian cite pasal vacuum la, pasal water filter la.

Nyah dah sepak2 kaki aku, tp aku masih nak tunggu lagi nak tgok smpai mane die nak kenekan aku. So lastnyer ingat die bg aku goodie bag tu free tp kat dlm pek goodie bag tu ada voucher. Voucher ape? hmmmm voucher RM50, kire diskaun RM50 kalo nak bli barang promotion die la. Die bukakan voucher tu kononnyer ada gift la kat dlm, aku tgok punyer la tgok sebab cam tak caya pun ada la jugak. Kalo ikutkan aku dapat gift yg lagi mahal dari barang promotion die tu. Tu pasal aku gelak2 je la kan. Yg sorang dah cuak dah muke die, yg mamat ni control lg siap call HQ nak confirm kan pasal ni.

Pihak HQ bgtau memang betul & cume ada 3000 kpg je voucher yg bg hadiah lebih dari brg promotion. Untuk dapatkan gift tu aku harus la membeli brg promosi yg hampir RM3K! Tak de maknanyer aku nak beli! Time ni la plak member diorg ni yg byak ckp datang so aku dah malas gile nak layan, aku cume tanye voucher ni ble bawa blek tak? voucher ni ader tmpoh tamat tak? Jawapan mamat ni buat aku panas hati. Katenyer tak bleh bawa blek, dan tak de tmpoh. Aku harus buat keputusan on the spot! Gile ape?

Aku pun ape lg kalo dah terima jawapan cam tu, kot ye pun kalo nak promote jgn la paksa org beli jugak barang tu. Bg la satu tempoh, kalo aku nak aku leh la pg HQ atau mane2 booth diorg tu. Ni tak, nak on time tu jugak. So aku ngan nyah blah gitu je, terkebil2 mamat tu tgok aku ngan nyah blah.

Pendek cite aku memang tak kuasa nak layan pape lg dah lepas ni, kate je free tp tipu taktik je sume tu. Hampeh! :)

No comments: