Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, March 10

Persandingan Eja Di Kandis

Kalo minggu lepas pihak pompuan sibuk ngan persiapan semua, minggu ni turn pihak laki lak busy nak siapkan semuanya. Dah la plak tu skali wat kenduri untuk 2 org anak. Mau tak meriah nya kan. Aku ngan dear tak dpt join hantar pengantin hari sabtu coz g kursus NEW kat KL. Tp hari ahad tu aku ngan dear tetap menjadi org penting. (ehmmmm penting tu tak de la, just sebab nak bawa MIL je la kan).

Pg ahad aku ngan dear siap2 nak g Sg kandis, seblum tu nak kene singgah umah MIL nak amik MIL dulu g bawa umah k ton. Lg pun kitorang semua akan kumpul kat sane. Sampai umah K ton, eja masih blum siap lagi, padahal janji awal nak sanding kul 2. Lastnye sanding kul 2.30ptg la plak. Pape je la eja oiiii asalkan ko bahagia. Masalahnye pengantin ada 2 tp plamin cume ada 1 je. Kalo aku tgok kan tmpat duduk lak cume ada untuk sepasang je la. Ni cam ne lak ni ek? Aku mlas nak pikir cam ne, aku g makan dulu. Bukan ape, mak pengantin ni pun aku dah bese gak la. Kitorng memang kenal sgt la. Dear mkan ngan anak buahnya aku lak makan join ngan k ju & anak2nya juga.

Makanan macam bese la lauk kenduri, mesti la ada ayam masak merah, daging masak kicap, sayur jelatah, pas tu ada kari ikan. Yg kari ikan ni aku rase jarang kat kenduri kawen org nak buat. Pling teruk pun org akan masak kari ayam @ dalca je.

Lepas makan pg umah k ton, lepak2 dulu pas tu baru blek umah. Ngan perut yg kenyang ni rase mcam malm tu tak yah makan pun dah cukup. Cume dear je la yg kene makan kalo tak lapo la plak. Abes la aku kalo dear ngadu lapo....mau gak kene masak lauk special.

Untuk Eja dan pasangan ipas dan biras die : SELAMAT PENGANTIN BARU, SEMOGA KEKAL ABADI SEHINGGA KE AKHIR HAYAT! SEMOGA DIKURNIAKAN ANAK2 YANG SOLEH DAN SOLEHAH DAN DIMURAHKAN REZEKI SENTIASA.

No comments: