Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Thursday, December 19

Stok Susu Anak-Anak

Assalam...

Waktu rehat tengahari aku suka pusing-pusing dalam Giant, melihat-lihat kalau-kalau ada promosi yang best untuk aku dan keluarga. Alhamdulillah, memang berbaloi....tengok-tengok susu anak-anak ada diskaun banyak, jadi balik kerja memang perlu singgah lagi dan beli.


Ini sebenarnya harga promosi untuk 2 hari lepas, hari Sabtu dan Ahad..memang Dugro ada bagitahu di Facebook mereka. Kalau ikut harga biasa yang aku pernah nampak sebelum ni RM 32.99 tapi sekarang promosi RM 22.99, beza RM 10.00 tu...ini kali ke 2 dapat beli Dugro pek besar (1.4kg) sebab jarang-jarang tempat jual kecuali semasa promosi. Harga yang Dumex Dugro bagitahu RM 22.49 beza RM 0.50 tapi masih boleh aku terima lagi sebab tidak banyak bezanya.



Sekali beli terus beli 4 beg untuk Ashraf, 2 beg untuk Amar. Kalau ikutkan memang nak ambil lebih tapi perisa yang aku nak terletak bahagian bawah. Pekerja giant pula memang tak nak menolong langsung, bak kata orang tak berkhemah bila bekerja. Aku terima je lah apa pun jawapan mereka, patutnya mereka membantu walau tak banyak sedikit pun tak mengapa.

Pada mereka kami pembeli sekadar membeli untuk keperluan, padahal membeli ketika murah untuk penjimatan yang lebih buat perbelanjaan keluarga....mungkin mereka belum berkeluarga, jadi tidak ambil berat mengenai masalah orang lain.

Dapat 6 beg pun dah bersyukur walau pun dalam hati nak beli 6 beg untuk setiap seorang anak. Mungkin aku akan pusing lagi nanti tinjau-tinjau kalau masih murah bolehlah aku beli lagi. Jadi sekarang stok susu anak-anak ada 5 beg untuk Ashraf dan 3 beg untuk Amar, kalau tambah lagi boleh buat stok sampai hujung Jan 14 nanti.

Nak pusing-pusing lagi cari stok, harap-harap masih harga sama dan stok yang aku mahu mudah untuk aku ambil.

No comments: