Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, December 16

Menontan Frozen

Assalam...

Cuti semperna keputeraan Sultan Selangor Rabu lepas aku dan kakak pergi meluangkan masa bersama dengan anak-anak. Kami keluar ke IOI Mall Puchong, sebab nak menonton filem baru "Frozen" bersama anak-anak aku. Hehe....kalau tak sebab mereka mesti kami tonton filem lain.

Sampai sana beberapa minit sebelum pukul 11.30 pagi, jadi kami beli tiket pukul 12.10 tengahari. Sebelum tu sempat temankan kakak beli buku di Popular sebelah GSC tu je kan. Aku tak beli apa pun, buku untuk anak pun tak beli tak tau kenapa sebab rasa macam rimas sangat sebab  bahagian kanak-kanak dan buku sekolah ada ramai sangat orang.

Maklumlah ada mak bapa yang ambil kesempatan  beli barang keperluan sekolah anak-anak kan. Jadi lebih baik aku tak join sama.


Belari-lari, pusing-pusing mereka berdua dalam ni. Yang mereka nampak ialah gula-gula, coklat dan jajan yang  dipamerkan.



Mahal ok tiket hari tu, tak tahu kenapa. Huhu....harga tiket kanak-kanak je dah RM 6.00, memang untuk gila GSC hari tu sebab panggung memang penuh ramai mak bapa bawa anak-anak menonton. Dewasa lagi mahal sekali ganda, haih demimu anak aku beli juga eh....silap, kakak aku yang belanja la.

Beli siap-siap popcorn, air dan tukarkan diaper Ashraf. Haih, nanti kalau tak tukar jadi 1 hal pula kang jadi lebih selamat tukarkan awal-awal kecuali kalau dia buang air besar memang mesti keluar sekejap la jawabnya. Amar pula aku ajak masuk tandas tapi dia kata belum ada rasa nak kencing lagi dan Alhamdulillah memang bertahan hingga ke rumah.

Keadaan dalan panggung petang tu awal sejam memang ok, tapi  paling kelakar bila Amar duduk je cakap "apsal TVnya tak hidup?"

Kebetulan ada orang duduk kerusi depan dengar dia pun ketawa sama. Haha...malu juga tapi fikir-fikir lagi anak-anakkan....biar je la.

Lepas sejam, derang berdua pun dah kenyang makan popcorn jadi Amar pun tanya lagi sekali. "bila berita nak mula ni?" Adoi la Amar, ini bukan kali pertama la mama bawa awak pergi tengok wayang di panggung kenapa kali ni ada macam-macam soalan yang keluar pula. Sabar je la kan.

Sejuk juga, sebab diluar hujan jadi aku dah siapkan baju tebal dan sarung kaki kalau-kalau mereka berdua sejuk. Ashraf pakai sarung kaki sekejap je, Amar cuma pakai baju tebal je tapi tak nak pakai sarung kaki. Aku sendiri dah kesejukan inikan derang kan.

Keseluruhan cerita 'Frozen' memang seronok, ada sifat kekeluargaan disini. Sedih bila tengok kakak(easa) dan adik(Anna) tidak dibenarkan bermain bersama. Disebabkan kakaknya ada kuasa  ajaib dan mampu membuatkan adiknya dalam bahaya.

Hinggakan bila dewasa mereka tidak akrab, tapi bila mereka akrab memang jadi 1 kuasa yang ajaib sebab mampu memulihkan kuasa ajaib kakaknya, jadi kakaknya mampu mengawal kuasa yang dia miliki. Memang cerita princess sangat la filem ni. Best! kanak-kanak perempuan mesti lagi suka kan, anak lelaki aku tak berapa suka sangat kecuali dengan olaf (orang salji) memang derang suka.

Lepas habis wayang kami pergi makan, dah hampir pukul 3.00 petang maunya tak lapar. Tapi kerenah anak-anak sempat lagi kakak aku layankan. Keluar panggung ada train jadi mereka sibuk minta naik train. Ok seorang RM 5.00 dan mak ngah belanja lagi.

Dalam perjalanan pergi makan, nampak pula kuda pusing tu nyah apa namanya pun sibuk nak naik. Mak ngah belanja lagi, haha.. tapi cuma RM 3.00 je seorang. Aku pun naik sama sebab nak pegang Amar, kakak aku pegang Ashraf. Pening juga sebab entah berapa kali pusing.

Sayangnya masa makan Ashraf mengantuk sangat sampaikan bila makan pun mampu tertidur. Nak tak nak aku dukung juga bagi dia tidur, dalam hati rasa sesal kenapa tak bawa stroller. Tapi memang derang bukan selalu bawa keluar, jadi stroller yang ada kat umah ni memang tak guna sangat. Masih elok sangat lagi, sebab memang jarang-jarang nak guna.

Bila keadaan terdesak macam ni terasa perlukan sangat pula kan. Hehe...Siap makan beli makanan sikit untuk makan lagi dirumah nanti.

Ashraf dalam kereta terus bangun, huhu buat sakit tangan je dukung dia yang dah masuk berbelas kilo tu. Tapi dalam kereta Amar pula yang tidur, lengkap berbaju tebal  lagi.

Sampai rumah pun masih tidur juga, hehe...lama juga tu tidurnya sebab balik aku ikut jalan lama. sebab nak biarkan dia tidur puas-puas nanti sampai umah cepat aku dah tak larat nak angkat.

Petang sikit aku buatkan  derang  tart telur. Nyum-nyum...selera derang makan. Cukup seronok kan bila dapat puaskan hati anak-anak ni kan.


2 comments:

nurbijen said...

Mmg best ek citer Frozen tu?
Dah lama anak2 tuntut nak tgk movie tu... boleh la kot tgk dgn anak2 this weekend...

Azian & Zaini said...

pada saya memang best, tak rugi bayar tiket mahal