Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Saturday, December 21

Bila Air Tiada

Assalam....

Hari Selasa lepas kecoh 1 pejabat bila isteri bos dapat panggilan dari rumah bagitau bermula Selasa hingga Ahad tiada bekalan air. Aku dah tahu awal-awal sebab masa pergi kenduri kahwin sepupu dear kakak ipar dan adik ipar sibuk kata nanti tak de air.

Bayangkan tak ada air untuk 4 ke 5 hari?

Berapa banyak air yang aku nak simpan? Orang yang nak kahwin lagi kesian, mesti dah sakit kepala fikir mana nak simpan air? mana nak letak air yang disimpan...ish macam-macam la kan.

Syukur setakat hari ini...air masih ada lagi. Eh...aku pun siap simpan sedikit bekalan sebab takut tiba-tiba bekalan air tak ada pula. MIL pun siap isi 2 tong kat luar rumah aku tengok. Maklum la rumah MIL lagi ramai orang kan.

Kalau betul tak ada air...macam mana la nak bersihkan baju, anak-anak dah la jenis setiap kali mandi tukar baju. Sehari mandi 2 3 kali. Pagi, tengahari dan mandi petang, kalau main tak ingat dunia berpeluh-peluh aku mandikan lagi malamnya dengan air suam biar tidur mereka lebih selesa. Ish...berpasang-pasang baju sehari untuk seorang tapi kalau 2 orang? huhu...tiap-tiap hari mesin bekerja bersihkan baju-baju kami bertiga ni.

Jadi bila air masih ada memang lega, taklah risau sangat lebih-lebih lagi pada kakak ipar aku yang kebanyakkan suri rumah. Mereka dah risau kalau air tiada...hehe..

Alang-alang cerita pasal air, kebetulan petang tadi anak jiran terpatahkan kepala paip luar rumah kami. Kakak ipar siap SMS bagitau sebab masa tu jiran cuma matikan meter air je tapi kepala paip dia belum baiki. Aku kat pejabat dah risau, macam mana kalau dia tak nak baiki? dear dah la jauh...huhu

Sekali bila tanya-tanya lagi kakak ipar bagitahu jiran dan baiki dan siap buka meter lagi untuk aku. Ha....mujur dia dah buat kalau tidak pengsan aku nak bayar bil nanti.

Kata MIL kalau anak dia yang rosakkan memang tanggungjawab dia lah untuk baiki atau minta orang lain baiki. Bukan salah aku, ha...aku kan kerja tapi sentiasa ada mata-mata dirumah. Haha..selalu rasa rumah jadi lebih selamat bila ada kakak ipar tinggal berdekatan.

2 comments:

Unknown said...

seb baik ada org yg bleh dipercayai tolong2 tengokkan rumah. Untung sgt.

Azian & Zaini said...

kan....mujur berjirankan kakak ipar kalau tidak tak tahu la