Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Sunday, December 8

Bila Musim Tengkujuh

Assalam...

Kecoh sana sini banjir, sana sini air naik dan paling teruk tiada bekalan letik dan juga bekalan air. Haih....macam mana pula ni ek, takkan nak mandi, nak bersihkan najis guna air banjir  pula kot. Tapi itu hakikat yang mungkin sesetengah tempat alami. Syukur aku di Shah Alam ni tak dilanda banjir, walau pun boleh kata hampir setiap hari sepanjang minggu hujan.

Paling kesian negeri Pahang, Johor, Terengganu dan juga Kelantan sedang mengalami banjir teruk. Ini gambar yang aku ambil dari FB. Semoga semua yang diduga tabah menghadapi dugaan ni. Harta dunia cuma pinjaman semata-mata.




Rumah aku sejak dear balik ni memang sentiasa ada banyak baju. Maklum saja dear jenis suka tukar-tukar baju. Baju pakai di rumah lain, baju nak keluar lain...ish...yang membasuh senang tapi hal menjemur dengan keadaan cuaca hujan memang bercinta aku rasa.

Nak jemur luar rumah tapi jiran dan rembat ampai aku, alahai ampai tu aku minta dear buatkan di bawah bumbung tempat kami jemur kain. Jadi kalau hujan memang kami jemur kat situ. Tapi  faham-faham je la kan, keluarga jiran aku ramai orang sebab anaknya je dah 5...jadi mesti makan ruang. Takkan nak jemur dalam rumah je kot. Ish...tak pe la kalau tumpang kan.

Cuma kadang-kadang bila hari cuti aku pun nak juga jemur kain di luar, takkan hari-hari baju sidai dalam rumah je kan. Tapi sayang bila tengok dia dah tumpang siap-siap, tak minta izin tu aku tak kisah cuma kalau jemur tu boleh makan hari pula. Kalau sehari tak pe ni sampai 2 3 hari...jadi memang tak de peluang untuk aku jemur kat situ. Huhu...aku redha kiranya dia buat siapa cepat dia dapat.

Jalan mudah memang setiap kali mesin basuh penuh aku basuh kain tu, jemur dalam rumah je senang tak perlu nak bersakit hati, bersalah sangka pula kan. Hehe...

Mana kain yang dah kering angkat tapi mana yang masih lembab tinggalkan je dulu. Esoknya kalau nak jemur lagi yang lain aku pilih-pilih lagi. Ha...tapi bukannya sehari 2 kali aku basuh kain, kalau malam dah basuh paling cepat akan basuh lagi mungkin selepas tengahari atau petang. Aku jadi rimas pula nak kumpul kain banyak-banyak tunggu masa basuk sehari sekali. Haih....memang kami dalam rumah ni tak ramai jadi buat macam tu memang tak patut. Eh...kalau ramai lagi tak patut.

No comments: