Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Thursday, January 31

Seminggu lagi....countdown!!

Assalam...

Hari terakhir bekerja di bulan January 2013 dan bulan depan akan bercuti panjang semula. Hehe...ada lagi kurang seminggu, 4 hari je lagi untuk aku bekerja di sini. Eh....jangan terkejut, aku sekarang sudah ditukarkan ke department yang kejam....kenapa kejam? Ha....yang tu kalau nak tau kerja sini dulu la baru tahu. Buat masa ni aku tak nak ceritakan kenapa aku kata syarikat aku kerja sekarang kejam. :p

Bosan tau, bila pindah department lain. Sunyi sepi tak ada bunyi, nak sembang tak boleh...nak jalan-jalan sangat pun tak boleh. CCTV merata dah tu bos pantang nampak aku hilang. Ada je yang dia nak bagi aku buat keje.

Paling seronok dapat turun naik tangga lebih 5 kali sehari tiga tingkat bangunan. Kekadang boleh jalan pergi gudang, lagi aku suka boleh jalan jauh sikit....huhu...senaman kaki aku tiap-tiap hari. Harap-harap genap sebulan aku keje department ni boleh la turun sekilo dua. :p

Buat sementara ni aku masih belum ada tawaran kerja lagi tapi aku tetap berani dengan keputusan aku untuk duduk rumah buat sementara waktu. Memang susah tapi lagi susah bila setiap pagi bangun pagi tiada semangat mahu pergi kerja. ha..... langsung tak ada motivasi bila pagi-pagi mahu pergi kerja, kan lagi susah...

Kalau di ikutkan tak nak berenti sekarang tunggu dapat tawaran kerja lain tapi boleh tahan ke bila bos nak marah-marah sebab tak ada benda nak buat? Boleh tahan ke kene jerkah bila tersalah sikit buat kerja. Ha...memang adat kerja kan, tapi kalau staff di perlakukan macam hamba aku tak boleh tahan.

Kesian kat akak ipar, dia seronok jaga Ashraf tetiba dapat tau aku berenti lagi sedih dia kata. Tapi insyaAllah bulan depan aku akan cuba dapatkan kerja baru bukan untuk akak ipar aku tapi untuk aku juga. :)

Sentiasa berharap tempat kerja akan datang tidak lagi seperti sekarang. Terasa sangat-sangat menyesal tau kerja di sini. Sekurang-kurangnya penyesalan aku masih ada kebaikkan, mendapat banyak pengalaman beharga yang terlalu sukar untuk di cari dimana-mana.

No comments: