Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Sunday, January 27

Ashraf Demam

Assalam...

Baru minggu lepas Amar demam dan batuk minggu ni pula giliran Ashraf. Haihh...cuti yang ada memang untuk mereka. Hehe...mana tidaknya aku terkejut bila kakak ipar sms bagitau Ashraf demam panas yang agak panas pada dia. Dah tu pula pandai betul kata sakit kepala, pening minta di picit-picit. Hari Rabu lepas aku ambil setengah hari tapi sistem di sini tiada istilah setengah hari. Jadi cuti 1 hara jawabnya, nak minta keluar sekejap aku pula yang malas sebab memang tengah tak ada kerja dan malas sangat nak masuk office lagi kalau balik rumah.

Keluar office pukul 1.00 petang, kawan-kawan lain sibuk pergi makan. Aku balik rumah makan dahulu, kemudian baru ambil Ashraf. Tak rancang nak bawa ke klinik mana, jadi aku bagi dia makan ubat Amar je. Kalau tak ok baru bawa klinik pula. Lepak rumah MIL sekejap, tapi bila Amar nampak aku ada terus tak boleh nak lepak sebab dia sibuk nak masuk kereta. Ish...ni yang buatkan aku malas keluar sekejap. Derang pantang jumpa, pantang nampak aku atau ayahnya terus serbu. Hehe...

Sepanjang malam aku tak boleh tidur, hampir pukul 4 pagi baru dapat tidur itu pun bila aku masukkan Ashraf dalam buaian. Kembung, pening dan suhu badannya yang terlampau panas aku rasa. Bergilir-gilir dengan dear jaga Ashraf malam tu, mujur Khamis cuti kalau tidak memang mengantuk sakan masuk office pagi tu.

Nak letak alat cek suhu pun punyalah susah, asyik kata sakit je..geram betul di buatnya. Mujur pukul 4.00 pagi tu tidur juga, jadi dear berjaga pula sebab awal-awal tu aku dah berjaga. Hehe...tapi bila terjaga untuk subuh tau-tau dear dah baring di sebelah. Aih...siap ada selimut lagi. :p

Bangun solat dan terus berangan nak siap apa-apa untuk sarapan, tup-tup dear bagitau Ashraf bangun pula...mengempeng pula dan sambung tidur lagi di katil. Haih..penyudahnya dear keluar beli lauk dan sarapan. Dapatlah kami makan kuih lopes pagi tu.

Sepanjang hari Khamis Ashraf masih lagi panas badannya, setiap kali selepas mandi mesti akan menggigil kesejukkan. Walaupun mandi air suam tau, pelik juga...ye la badan tengah tak sihat. Tidur pagi agak lama, sekurang-kurangnya senang sikit aku nak masak dan buat kerja.

Masa untuk makan ubat mesti kena kepit, sangat susah mahu bagi makan ubat. Pujuk tak nak akhirnya kami kepit terus. Huhu...asalkan sihat.

Malam Jumaat badan masih panas aku cuma mampu berdoa agar pagi Jumaat suhunya dapat kurang. Syukur Allah permudahkan, suhu badan Ashraf pagi tu turun jadi aku boleh pergi kerja seperti biasa.

Semoga anak-anak mama lebih sihat akan datang, kesakitan menjadi penawar dan menghapuskan dosa-dosa kecil.:) Alhamdulillah

No comments: