Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Friday, November 18

UPSR

Assalam...


Cuti sekolah ditempat aku sudah pun bermula. Pendek kata hari Jumaat bermulalah pelajar kawasan Jalan Kebun tidak pergi ke sekolah. Paling seronok Zikri tidak lagi dapat naik motor dengan Mak Lang. Hehe…mama yang kejam ke aku? Bukan apa sekarang musim hujan, Zikri pantang nampak Mak Lang naik motor dia pun sibuk nak join sama.

Pagi Jumaat yang mulia, aku buka FB jenguk-jenguk cerita menarik kawan-kawan dan saudara. Ternampak status yang 1 ni. Wah….bangga sekejap ok.


Pengomen adalah dari kalangan ahli keluarga aku sendiri... :)
Aku dulu tak mampu nak dapat 4A tapi syukur anak buah aku berjaya mendapat 5A. teringat pula kisah-kisah aku semasa tahun 6 dahulu. Hihi…kisah kanak-kanak kan memang menarik.

Tahun 6 aku pergi sekolah naik basikal mak, kesian mak nak pergi kebun tapi basikalnya aku pula yang sibuk bawa pergi sekolah padahal bukan jauh mana sekolah dengan rumah. Mak pergi kebun jalan kaki walaupun kebun lagi jauh dari rumah kalau dibandingkan jauhnya sekolah aku dengan rumah. Teruk punya anak la kan aku ni. Hehe…

Ambil result UPSR bukan macam sekarang, cikgu panggil nama pergi bilik guru kemudian cikgu akan bagi sehelai kertas saiz A4. Dalamnya ada tercatat nama, no giliran dan keputusan yang aku dapat. Oh! Teruja juga la kan masa tengok ni, tapi geram pasal Cuma dapat 2A je dari 4 tu. Hahahha…tapi syukur dengan apa yang Allah SWT berikan pada aku.

Anak buah sebelah aku ini yang paling tua, kalau sebelah dear yang paling tua dah boleh kahwin. Sekarang masih belajar di kolej dan kebetulan sama umur dengan adik ipar aku Cuma MIL bersalinkan adik ipar aku dahulu baru lah kakak ipar aku bersalinkan anak buah aku ni. Hmmmm ok la kan ada beza bulan disini.

Jadi pada semua yang Berjaya dalam UPSR tahun ini tahniah! Harap-harap 3 tahun akan datang anda masih mengekalkan kejayaan yang anda kecapi hari ini.

No comments: