Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Saturday, November 26

Makan

Assalam...



Makan seorang diri bukan bermaksud makan sesuatu makanan seorang diri tanpa menjemput orang lain makan mahu pun berniat untuk habiskan makanan itu seorang diri…tidak. Di sini maksudnya keluar makan di kedai makan berseorangan. Hmmmm mencabar pada orang yang tidak pernah lakukan tapi pada aku ini adalah perkara biasa.

Sama seperti golongan lelaki, pasti ada juga golongan perempuna yang terpaksa keluar makan berseorangan.

Contoh 1

Semasa aku masuk kerja di pejabat sekarang memang semua rakan-rakan sekerja semuanya berbangsa cina dan memang selesa makan makanan cina yang pastinya tidak halal. Jadi untuk tidak mengganggu mereka aku lebih selesa keluar makan sendirian. Mulanya di fikirkan agak malu-malu tapi lama kelamaan sudah menjadi kebiasaan. Terkadang ada juga kawan-kawan yang mahu keluar sama jadi bukanlah hari-hari aku perlu makan sendirian.

Contoh 2

Ketika keluar jalan-jalan sendirian, bukankah lebih mudah kalau sekiranya aku lapar dan aku makan apa juga yang aku mahu. Tak perlu bersusah payah membungkus makanan dan makan bila sampai dirumah. Eh….kalau dah macam sekarang ni anak dah 2 agak payah sikit nak makan dengan senang. Tambah-tambah Ashraf bukan jenis yang suka makan macam Zikri. Hahahah…

Contoh 3

Bila ketiadaan rakan-rakan di pejabat, bila ada yang cuti sakit maka perlulah keluar makan sendirian. Hahha…bukan selalu tapi jarang-jarang dapat keluar makan sendirian.

Pada aku keluar makan seorang terkadang memudahkan, menjimatkan masa dan tak perlu nak menunggu orang lain. Kemana hala tuju selepas makan atau pun mahu makan dengan perlahan…tiada siapa akan bising-bising. Masa keluar makan pun pastinya akan lebih cepat (ini pada aku). Mana tidak masa makan menjadi lebih cepat sebab aku tak perlu nak berbual panjang dengan orang lain ketika aku sedang makan. Hehe…

Paling best akak-akak kedai makan pun pasti akan cam wajah anda. Ye la kalau makan sorang-sorang di tempat yang sama setiap minggu memang lah dia akan cam. Kecuali pergi makan kedai yang berlainan selama 5 hari seminggu. Uish…tak kuasa aku nak merasa-rasa lauk pauk yang entah ok entah tidak.

(p/s : mood selesa makan sendirian walhal ada juga terfikir apa pandangan orang kalau aku makan seorang diri eh? :P)

No comments: