Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, January 18

Balik Kampung!!!!

o:smarttagtype namespaceuri="urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" name="State">

Salam…

Masih berada dalam mood cuti pasal hujung minggu yg lepas aku ngan dear balik perak. Yeah!!!! Setelah sekian lama menanti saat ini tiba juga. Apa aktiviti aku kat kg? huh apa lagi melayan makanan yg mak aku masakkan la. Pantang tau aku nak balik mak siap prepare masak nasi banyak lak malam tu tp saying aku ngan dear singgah makan kat Sekinchan pasal dah lapo tahap gaban time tu. Siap order yong tau fu, burger lak bungkus wat makan dalam kete. Habis aku makan sorang pasal dear masih kenyang lagi. Thank you dear!

Hamper 5 malam tido kat umah MIL so ada byak barang yg aku plan nak bawa blik kg tertinggal cam tu je. Teruk tul kan, maklum la balik keje mandi ngan solat pas t uterus g umah MIL. Tak de masa nak fakir nak pack barang2 yg nak bawa balik tu. Tp barang yg penting aku sempat gak la bawa. Next time kalo dpt blk sblm sampai masa nak bersalin aku akan angkut semua yg aku dah plan nak bawa tu la kan. Hehehe…

Alhamdulillah nenek aku pun dah semakin sehat, boleh bangun sendiri nak pg bilik air so senang sket la hati ni tgok kan. Cume cian ngan mak kalo aku pantang kat kg nanti 3 org mak nak jaga, ngan nenek, anak buah aku pas tu aku lak. Ehmmmm maybe mak minta pak cik jaga nenek sementara tunggu aku abes pantang kot.

Pg2 sabtu mak dah ajak g pasar tani nak cari lauk pauk yg nenek aku mintak. So dapat gak la aku follow mak beli barang untuk baby. Mak sempat belikan set cadar baby, yeah! Kaler purple lak tp tak pe la kan blh match ngan mana2 baby kata mak. Hehehhe aku lak tak kesah asalkan comel pun dah cukup. Ptg g umah yang kat Sri Iskandar saje jalan2 tambah lak mak lama tak g sana. Nenek tinggal kat umah sorang2 pasal die tak nak ikut lak.

Ahad lak dok umah, masak2 macam2 siap k yang pun dijemput dtg kerumah pg tu. Mak mintak sembelih 4 ekor ayam pasal mak dah jemu bela ayam ni, tu pun masih ada 2 ekor lg ayam yg tinggal. Sedap sgt skali skala makan masakan mak ni kan. Mmg tak blh lawan. Pg2 tu mak siap wat nasi lemak untuk sarapan. Yahoooo dapat nasi lemak mak wat memang layan! Ingt ptang nak kuar g jalan2 kat ayer tawar tp fakir nak blik klang awal sket pasal pg ni ada bsp kat klinik lg. kang kalo blik lewat malam maunye pg ni terlajak lak bangun.

Bertolak blik kul 6 ptg pasal tunggu yang balik keje, Alhamdulillah sempat tinggalkan duti sket sebagai kongsi untuk mencantikkan kubur arwah. Memang terlintas dari awal lagi la kan nak tanye so ni la masa yg sesuai pasal yang dah belikan batu Nissan tinggal nak buat kepung je. Sampai umah MIL dekat kul 10 mlm, makan2 pas tu balik umah basuh kain dan terus tido. Keletihan dek kerana banyak makan la ni. Heheheh tp tak kesah la kan asalkan puas hati.


No comments: