Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, February 13

Awal Feb 2018

Assalamualaikum...

Dah masuk feb pun sekarang, ikutkan anak-anak mama dah banyak juga belajar. Abang amar tahun lepas bulan 3 dah ada ujian prestasi, tahun ni tak pasti lagi bila tu. Alhamdulillah setakat ni anak-anak mama memang bijak. Ampun maaf terkadang mama ni terkasar sangat dengan korang ye. Mama nak ajar korang supaya jadi insan yang berguna. Lebih baik dari pada mama dan ayah. Lagi berjaya dari mama dan ayah. Insyaallah.

Amsyar dah 3 hari ponteng pasti. Bukan sengaja tapi sebab dah dijangkiti HFMD jadi lebih baik kuarantin di rumah je. Kadang kasihan sangat tengok Amsyar, dari pada seorang yang kuat menyusu, kuat makan, kuat jerit tapi jadi kurang susu, tersangat kurang makan dan juga jarang sangat menjerit. Mama sendiri dah maklumkan pada pihak pasti, jadi mama tak salahkan pun kalau Amsyar berjangkit dari kawan di pasti atau tidak. Cuma mama tak nak ada yang dijangkiti pulak sebab mama tak  elakkan amsyar ke pasti.

Sekarang kesihatan makin beransur pulih, mama paksa makan ubat, sapu ubat mulut biar ulser jahat tu lari jauh-jauh dan juga sentiasa jaga kebersihan diri amsyar. Cuma amsyar sangat suka gigit kuku. Mama syak amsyar gigit kuku masa tangan kotor. Atau pun mungkin bersih tapi luaran je dalaman tak bersih. Masih ada kuman tertinggal.

Nur Aisyah minggu lepas sepatutnya pergi klinik untuk cucuk 6 bulan tapi dia selsema dan batuk terus tunda. Mama kadang rasa kasihan tapi memandangkan nurse sarankan datang sebulan kemudian mama ikutkan je la.

Balik dari klinik desa follow up check up 6 bulan Nur Aisyah tapi nurse tak bagi cucuk tunggu bulan depan baru datang lagi. Amsyar dah letih, mengantuk siap baring, pening kepala katanya. Cuaca pun panas je dah beberapa hari ni.

Aih...jadual mama pula di rumah sentiasa padat lagi-lagi sibuk melayan Nur Aisyah. Masa rehat pun dapat sekejap itu pun kalau Nur Aisyah bagi kerjasama. Ada anak kecil memang menduga, lagi pula sekarang Nur Aisyah sudah mula mengesot, mama dudukkan dalam walker biar dia meneroka semua ceruk dalam rumah ni. Tempat paling disukai sama ada dapur atau pun pintu depan.

Tempat kesukaan Nur Aisyah kalau mama buka pintu, ada jaring jadi tak dapat dia nak sentuh selipar yang ada di luar tu. Jaring tu sebenarnya untuk elakkan kucing masuk dalam rumah, tapi ada juga yang bijak melompat masuk dalam rumah.

Pintu depan dia boleh tengok kucing, burung dan kereta lalu lalang cuma mama kena pantau lebih sikit la takut pula kalau di makan nya sampah atau serangga.

Apa pun semoga anak-anak mama sihat sentiasa dan berada di bawah lindungan Allah.

No comments: