Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Sunday, December 3

Minggu Pertama Cuti Sekolah

Assalamualaikum...

Cuti sekolah dah mula ni, pening juga kepala ni bila anak-anak depan mata asyik bergaduh pagi petang. Haha...kadang-kadang rasa terhibur pula, mana tak nya bergaduh pasal hal yang kecil je.

Aku macam biasa, tetap sibuk dan bertambah sibuk lagi. Ada je yang diminta, nak makan itu ini tinggal minta je macam makan di kedai pulak derang ni buat. Awal cuti sekolah pergi rumah abang aku ada kenduri doa selamat semperna mereka nak menunaikan ibadah umrah hujung minggu ini. Insyaallah mak dan kakak aku akan ikut sama. Mak memang dah lama teringin nak pergi umrah, mak dah pernah pergi haji masa aku sekolah rendah dulu. Masa mak ngan arwah bapak pergi arwah mak tok yang jaga aku dan abang aku. Kami je yang kecil masa tu, yang lain ada yang dah bekerja dan tinggal sekolah asrama.

Syukur doa mak Allah tunaikan, berkat doa tak putus-putus kata mak. Ada rezeki dapat pergi sana lagi. Insyaallah arwah bapak pasti gembira melihat mak gembira di sini.

Jadi awal cuti sibuk la sikit kesana ke mari. Minggu lepas Amar dah mula mengikuti kem anak-anak soleh di sekolah agama. Kem yang di anjurkan oleh pihak sekolah agama di adakan setiap tahun, kalau tak silap ini tahun ke 5 di buat. Mujur kem ni setiap hari Rabu hingga Jumaat sahaja, jadi kalau nak pergi jalan-jalan tu masih boleh di aturkan lagi ni. Insyaallah kalau di izinkan dapat lah kami sekeluarga pergi. Tunggu lampu hijau je dari dear.

Tugas aku di dapur rumah memang tak ada istilah rehat. Ada saja yang anak-anak minta. Kek coklat lah, krim puff la, nasi lemak, bubur dan macam-macam lagi la. Itu baru 1 minggu belum 1 bulan lagi. Pening kepala nak fikirkan apa yang nak di masakkan untuk mereka.

No comments: