Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Friday, December 15

Cermin Bonet Pecah

Assalamualaikum...

Pagi-pagi dear tanya aku ada budak-budak main kat luar rumah ke malam tadi. Aku jawab tak de dan tak tahu pula kalau tak dengar malam tadi. Ye la kat dalam rumah kan, bukan dengar sangat lagipun anak-anak memang aku tak benarkan main kat luar rumah bila dah malam. Malam tu memang dear ada guna kereta bawa pergi ke rumah Mil dengan anak-anak hantar anak adik dear yang ikut dear balik petang tu. Tak de pulak cermin tu pecah. Awal pagi ada orang mesin rumput tapi aku tak alihkan sebab tak lama lepas tu nak ambil Amar balik dari sekolah agama. Cumanya kalau terkena batu dari mesin rumput cermin pecah sebelah malam ke? pelik juga, mesim rumput pagi, lepas tu aku siap bawa anak-anak pergi ambil Amar kemudian mengaji baru balik rumah. Mujur tak pecah tengah-tengah jalan aku dengan anak-anak.

Fikirkan positif je la kan, mungkin Allah nak uji. Ye la kala ni kan banyak duit nak guna. Persiapan sekolah tahun depan mujur dah selesai beli tapi yuran sekolah agama, pasti dan buku masih belum di lunaskan lagi. Tu yang risau takut lari budget kami nanti.

Aku tak sempat nak keluar ambil gambar cermin yang pecah tu, dear terus bagitau dear nak pergi bengkel aku ingatkan nak bawa servis sekali sebab 18.12 ni memang kena servis. Tapi dear bagitau awal sangat dan bengkel pun tak nak terima.

Melaburlah kami hujung tahun ni RM 350.00 terbang itu pun semoga insuran boleh bayar balik la. Tu pun kami kena tunggu beberapa hari juga. Tak pe sabar itu indah kan.

No comments: