Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, November 28

Keputusan Peperiksaan Akhir Tahun 2017

Assalamualaikum...

Asyik cerita tentang peperiksaan je 2 minggu ni. Selagi anak-anak belum bercuti kita pun sibuk juga nak tahu keputusan peperiksaan masing-masing. Setakat ini Alhamdulillah! Perkembangan yang sangat membanggakan kami sebagai mama dan ayah.

Amar di sekolah agama dapat tempat ke 2 tapi peratus markah cikgu masih belum beri lagi. Yang pasti ada peningkatan sebab petengahan tahun dapat tempat ke 4. Alhamdulillah, sekarang menampakkan minat ke pelajaran agama walaupun bila suruh baca buku tu susah ye.

Amar di hari penyampaian hadiah di sekolah agama.

Beratur umtuk menunggu giliran naik ke pentas.

Amar di sekolah kebangsaan pula dapat tempat ke 15 dalam kelas. Ini pun peningkatan yang sangat baik sebab masa peperiksaan pertengahan tahun dapat tempat ke 36 dalam kelas. Huhu...peratus pun naik juga.

Keputusan peperiksaan akhir tahun.

Ashraf seperti biasa memang setiap tahun akan naik pentas. Harap-harap boleh diteruskan hingga ke sekolah rendah nanti. Dapat tempat ke 3 je katanya. Haha geram je.

Aku dan dear tak pernah berjanji apa-apa pada anak-anak. Kalau mereka dapat keputusan baik tak ada apa yang aku nak bagi sebab itu yang mereka dah usahakan semampu. Tapi kalau menurun dari peperiksaan pertengahan tahun aku rancang nak potong astro. Sebab makin lama makin tak relevan dah rasanya melanggan astro lagi. Harga setiap tahun makin naik, perkhidmatan kadang kala pun geram juga. Angin sikit je dah tak ada gambar. Lagi pun bayar sebulan rm100.00 tu bukan dapat tengok semua saluran siaran yang ada. Siang berebut dengan anak-anak, malam pula dengan dear. Tu yang aku tak larat. Lagipun anak-anak kerap sangat tengok siaran kartun.

Balik sekolah terus buka tv, bukan buka baju atau sibuk nak makan. Dear tak kisah sebab aku yang ambil astro ni. Tujuan untuk bagi dear tengok bola sebab aku selalu kena tinggal kat rumah seorang diri.

Aku berharap tahun akan datang mereka terus sukses lagi. Bukan berniat nak berlagak/menunjuk-nunjuk tetapi nak bagi anak-anak makin bersemangat nak belajar.

No comments: