Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Wednesday, December 6

Aktiviti Minggu Akhir Di Pasti

Assalamualaikum...

Bila ada masa lapang mula la belek-belek handphone nampak ada banyak gambar yang cikgu sekolah pasti hantar pada ibu bapa secara automatik. Wah...teruja sangat, mana taknya sebelum ni tak pernah buat kot macam ni.

Bila sampai minggu akhir pelajar yang datang pun dah kurang jadi cikgu perlu fikirkan aktiviti untuk menghabiskan masa dengan pelajar. Lewat petang hari sabtu cikgu mula hantarkan pesanan. Apa barang yang perlu di bawa dan apa yang akan pelajar lakukan pada minggu akhir.

Hari Isnin cikgu ajar buat biskut, ada 3 jenis biskut kalau tak silap. Biskut coklat, biskut vanila dan biskut campuran coklat dan vanila. Cikgu nak ambil hati pelajar cikgu gunakan acuan yang menarik. Nak makan pun rasa sayang tau.





Hari Selasa pula cikgu ajar buat bubur candil, kalau orang sebelah pantai timur panggil bubur butir nangka. Memang best buat bubur ni sebab boleh gentel ramai-ramai. Ashraf bawa tepung pulut tapi sayang terlupa pula nak bagu pada cikgu. Bila di suruh bagi keesokkan hari dia malu pula. Akhirnya aku mengalah, aku guna untuk buat bubur candil di rumah. Letak 3 jenis pewarna, huhu...memang laju anak-anak makan. Ye lah Ashraf masak ramai-ramai di sekolah dapat bawa balik tapi sedikit je, orang lain nak rasa pun tak dapat. Sebab tu aku sanggup buat dari ada anak yang berkecil hati.





Hari Rabu dan Khamis ada aktiviti lain, tiada gambar cikgu beri. Untuk hari jumaat hari terakhir persekolahan cikgu ajar buat air koktel buah-buahan. Ashraf memang minum banyak air ni katanya sedap. Aduh la anak selera awak sekarang memang mama tak dapat halang.

Makan dengan penuh berselera.



Berebut-rebut nak kacau.

Seronok kan bila datang sekolah tapi tak perlu belajar, bermain dengan tepung, dengan susu dan belajar macam mana nak masak masakan yang di sukai. Memang seronok. Harap-harap aktiviti begini diteruskan sampai bila-bila.

No comments: