Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, December 4

Semperna Sambutan Maulidur Rasul

Assalamualaikum...

Salam Maulidur Rasul buat semua walaupun dah terlewat beberapa hari. Baru ada masa untuk menaip jadi begini la. Apa pun selalunya setiap surau atau masjid mesti adakan pelbagao program semperna hari Maulidur Rasul ni kan. Masjid di kawasan aku pun apa kurangnya.

Pagi tu aku tak perlu kejutkan lagi Amar dan Ashraf sebab mereka dah terbiasa bangun awal. Siap mandi dan sarapan sebelum pergi biar perut kenyang jangan nanti lapar macam-macam drama pula yang terjadi. Kali ini dear yang tolong bawakan anak-anak ke Masjid, aku daftarkan anak-anak masuk pertandingan mewarna lagi, konon nak bagi anak-anak belajar memanah tapi dear tak sempat nak bawakan sebab ada hal lain pula.


Tak pe, dapat pergi bawakan anak-anak mewarna pun dah bersyukur sangat. Kalau aku nak bawa terpaksa bawa sekali dengan Nur Aisyah nanti. Tak sampai hati nak tinggalkan pada orang lain. Dah 24 jam asyik dengan dia je kan, beza pula dengan abang-abangnya dulu.

Amsyar pun dapat kertas untuk diwarnakan, dear bagitau kawan dear yang jaga jadi dia saja bagi untuk Amsyar conteng dari mengacau.

Tengoklah tu hasil contengannya ni.



Syukur alhamdulillah, kali ini Ashraf dapat tempat ke 3 sebelum ni tal dapat apa-apa. Kali ini dapat pensil warna. Amar tak dapat apa-apa kali ini, yang lepas dapat buku nota sebagai hadiah saguhati nombor 8. Hehe itu sebagai penaik semangat kot.


Apa pun anak-anak gembira, lebih-lebih lagi bila ada yang menang. Insyaallah seronok bila tengok anak-anak gembira dapat bersaing dan mula berani nak bertanding. Rasanya hasil lukisan tak semestinya cantik yang pasti mesti kemas dan warna pilihan harus sesuai.

No comments: