Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, March 26

Lagi Penat

Assalam...


Lama tak update cerita terkini, kesibukan menguruskan anak-anak dan rumahtangga sekarang menjadi keutamaan. Pasti ada yang akan kata takkan tak sempat nak online seketika? hmmm pada aku masa untuk aku online biarlah tika anak-anak dan suami dah tidur ataupun semua kerja rumah selesai dilakukan kalau ditangguhkan akan datang pasti lebih penat.


Penat duduk dirumah jaga 2 anak berlainan dengan penat bekerja walaupun ada 2 anak.


Eh...ini pengalaman aku sekarang.


Seminggu 'disahkan' jawatan selaku surirumah sepenuh masa itu amat mengujakan kerana ada banyak masa untuk diluangkan dengan anak-anak. Tapi pada masa yang sama kerja-kerja rumah perlu di laksanakan. Paling penting, makan minum mereka perlu dijaga. Rumah perlu nampak kemas pada mata aku, paling tidak bila ada tetamu tidak lah kelam kabut nak sorokkan barang-barang. hehehe...


Kalau bekerja, masa banyak dihabiskan bila malam dan hujung minggu. Jadi pada aku, malam anak-anak tidur seawal jam 9.00 malam dan selebihnya masa untuk aku makan dan rehat. Hujung minggu pula, kebiasaan pasti ada majlis atau acara yang perlu dihadiri, paling tidak makan  diluar ataupun beli belah barang dapur. Jarang amat ada dirumah kecuali bila dear kerja.


Minggu pertama sempurna tanggungjawab tapi minggu ke 2 ini amat mencabar kerana Ashraf disahkan Chicken pox dan Amar pula HFMD. Ouh...semoga mereka cepat sembuh. Paling penat bila Ashraf meragam....ayark! sabar je la kan. Masa sakit pasti meragam bila sihat pastinya bergelak tawa.


Ok,nanti nak update entry tentang chicken pox pula. Harap-harap dapat sempurnakan untuk rujukan akan datang buat aku maupun orang lain.

No comments: