Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Friday, March 9

Berjalan Bersama Anak-Anak

Assalam…

Sabtu yang mengujakan, sebab? Ok ini cubaan pertama aku keluar jalan-jalan bersama dengan 2 orang hero kesayangan aku. Kami jalan-jalan beli ikan di Tesco Klang. Kononnya nak guna kupon yang baru dapat petang Jumaat tu. Excited tau, pagi-pagi mereka dah keluar rumah pergi rumah nenek dan aku di rumah bersiap-siap.

Perjalanan pergi Ashraf dan Amar sangat baik sehingga sampai di tempat letak kereta Ashraf tidur (sebelum bertolak ayah bagi mereka makan ubat) mungkin ini penyebab Ashraf tidur ditambah pula dengan memang itu masa tidur dia. Aduh! Terpaksa tunggu sekejap tapi bila Amar bosan terpaksa di kejutkan juga Ashraf, dapatlah dia tidur barang ½ jam juga.
Masuk Tesco, Ashraf duduk di seat di troli Amar pula aku letak dalam troli. Hehe…mujur Amar tak bising, sebab kalau kami keluar berempat Amar akan duduk di seat troli Ashraf aku atau ayah dukung (kes tak mahu duduk dalam stroller). Buat 10 minit awal Amar masih boleh diam lagi tapi bila Nampak aku ambil barang mula dia nak usik semuanya, alamak! Letih pulak bila asyik betulkan barang-barang tapi kalau tak praktis macam ni lain kali pun pasti sama juga kan. Lebih baik belajar sekarang jangan akan datang aku kelam kabut nak handle.

Selesai sesi memilih barang Amar aku bagi sebotol vitegen dan duduk diam-diam sekejap. Jadi boleh lah pilih sedikit lagi barang untuk anak-anak pula. Siap dan bila sampai kaunter, aku tengok plastic vitegen terkoyak di nombor bar kod. Ish…mujur cashier masih boleh scan kalau tidak teruk aku.

Paling tak tahan bila masa nak keluar dari Tesco Amar Nampak mainan, aduh….masa ni memang aku dah tau mesti dia dah mengantuk sebab masa awal-awal sampai pun dia dah terhoyong hayang kat seat belakang kereta. Jadi masuk kereta aku bagi susu dan kami pun gerak balik. Mujur sepanjang perjalanan balik Ashraf seorang yang menangis kemaruk nak hisap susu walaupun dah bagi awal-awal. Ni kes nak ngempeng sepanjang perjalanan balik rumah. No no… yours moms nak drive tau! Bila nangis aku bagi la mainan sampaikan purse pun jadi mainan dia juga supaya senyap sekejap.

Rupannya dear masih ada dirumah belum keluar kerja. Alahai…kalau dear ikut sama pun ok je tadi. Ish…kalau tidak tak jadi la cubaan pertama aku. Setakat ini aku berani cuba pergi Mall, tempat lain aku tak yakin lagi nak pergi bertiga.

Yang paling seronok balik rumah terus mereka tidur, dear keluar pergi kerja dan aku masak-memasak. Ikan tilapia merah bakar! Yummy cicah dengan air asam yang pedas gila. Erk…menu paling mudah dan senang, anak-anak pun boleh join kecuali air asam la kan.


No comments: