Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, March 6

Baby Gurl

Assalam…

Ahad lepas pergi melawat baby baru sebulan lahir di pekan Klang. Berhampiran dengan kampong MIL, Sungai Udang. Sepupu dear dapat baby girl baru dan yang ke 2. Seronok tengok orang lain dapat baby gurl ni, jelous! Ahaks…

Kami keluar tak sempat sarapan, dear rancang nak bawa MIL sarapan di luar. Makanya dalam kereta sibuk merancang nak sarapan di mana dan akhirnya dear buat keputusan sarapan Lontong Klang, di pekan Klang. Elok lah tu, aku pun belum pernah makan lagi, dan rasanya terbaik! Memang sedap. Cuma makan tak puas sebab datang dengan anak-anak kan. Terpaksa makan laju-laju tapi tak ada la sampai tahap kebuluran pulak. Hehe… Amar, ayah ambilkan 1 pinggan tanpa sambal sama dengan nenek punya. Nenek batuk jadi nenek tak mahu makan pedas.


Alhamdulillah selesai makan baru lah kami gerak pergi ke rumah mak sepupu dear aka adik MIL. Rupanya baby tak ada disana, sudah balik kerumah sendiri. Aduh, silap rumah…rancang awal nak terjah tapi rupanya kami yang terkena. Sembang serba sedikit dan gerak ke rumah sepupu pula.

Rumah sewa yang cantik, siap ada tiles lagi…agak-agak berapa lah sewanya untuk sebulan eh? Cuma kawasan luar agak sempit, rumah didirikan terlalu banyak jadi padat dan rapat-rapat. Tempat letak kereta ada cuma cara untuk meletak kereta tu yang susah. Ouh…baby baru siap keluar kereta baru lagi tu. Hehe, rezeki baby katakan.
Amar dan Ashraf paling sibuk nak main, mujur tak sibuk nak kacau baby kalau tidak pening aku nak layan. Baby pun baik je, maklum la baru lepas mandi dapat susu…diam je la. Sempat main-main sekejap dah baby jelir-jelir lidah lagi. Adui…lapar lagi la tu kan. Hehe…comel!
Pukul 12 tengahari gerak balik rumah sebab dear nak keluar kerja. Ini yang aku bosan, hari-hari adalah hari bekerja dear. Urgh….tension ok, dah la di rumah tak ada TV lagi la bosan yang amat, nak keluar bawa anak-anak nak pergi mana?






Akhirnya petang ahad duduk dirumah. Amar pergi rumah MIL ikut adik ipar aku masa dia datang hantarkan TV. Aku dan Ashraf tidur sampai ke waktu asar. Hehe…best!


No comments: