Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, October 31

Kertas

Assalam...

Bertimbun-timbun kertas aku susun dalam almari dan ada jugak kertas yang aku selesa letakkan dekat dengan tempat duduk aku. Untuk apa? ehmmm kertas yang banyak-banyak semua ni adalah kertas yang dah pun digunakan tapi aku rasakan rugi jika gunakan pada sebelah kertas sahaja mengapa tidak gunakan 2 belah bahagian kertas yang ada kan. Jadi bulan lepas bos buat gotong royong besar-besaran di bilik engineer sana dan hasilnya dapatlah aku sebahagian kertas terpakai.




Ada banyak lagi tapi yang itu aku simpan di almari di dalam bilik engineer, kalau aku ambil semua aku pening kepala pula nak letak di mana. Simpan dalam almari dan nanti aku akan gunakan sedikit demi sedikit sehinggalah habis. Insyaallah...berjimat sedikit la kan walaupun aku tahu company ada peruntukan untuk membeli kertas A4.

Dapat memudahkan aku juga kerana aku senang gunakan kertas terpakai untuk copy apa juga drawing sebelum di imbas dan di emailkan kepada supplier. Selepas habis guna boleh terus buang. Bos-bos pun pernah pass kertas terpakai mereka pada aku dan kawan-kawan. Kertas terpakai tak digunakan langsung di bahagian akaun dan juga admin sekarang.

Pada aku itu satu kerugian besar buat company yang menanggung kos untuk membeli kertas. Kerugian 1 hal, alam sekitar lagi 1 hal kan. Jadi berjimat begini dapatlah kami menjimatkan jumlah pokok yang ditebang. Harap-harap la kan...

Jom kita berjimat cermat!

2 comments:

Yaati Nor said...

ni klu jual kat surat khabar lama tu, boleh tahan mahal dia..

Azian & Zaini said...

haah...a4 memang mahal harganya kalau dibandingkan dengan surat kabar lama, tapi ini dikira hak syarikat kan...guna saje la