Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, October 3

Oh Anak-Anakku

Assalam…


Sudah masuk minggu baru dalam bulan baru. Sekarang sudah cecah oktober…Zikri Amar sudah 18 bulan dan Zikri Ashraf sudah 5 bulan. Sepantas kilat rasanya masa berlalu.

Sibuk nak minum guna mug besar kami juga.


Budak ini makin lama makin nampak kecomelannya... :p
 Zikri Amar sudah pandai melalukan macam-macam hal kecuali bercakap. Asyik sebut perkataan ‘nak’ je yang lain masih belum nampak perkembangan lagi. Tapi kalau apa yang aku dan dear cakapkan mau pun arahkan dia faham dan boleh diharap untuk ambilkan kami apa-apa juga barang.

Sudah pandai jaga adik ok, kalau sebelum ni lebih suka nak menggigit adik tapi tabiat tu sudah hilang..syukur Alhamdulillah kalau tidak susah la nak tinggalkan mereka berdua walau ke bilik air sekalipun. Tapi entah mana dia dapat idea baru lagi kejam….duduk atas adiknya! Huh….rasa macam nak lempang laju-laju je bila nampak dia dah kangkang atas adiknya dan nak jatuhkan bontotnya yang maha la berat pada adiknya. Ish….sadis sungguh ada anak kecil ni kan.

Zikri Ashraf masih sibuk angkat bontot dan maju ke depan. Bukan setakat maju kedepan tapi sudah meninggalkan tilamnya lagi. Ehm…kadang-kadang sampai ke dinding bilik atau pun hampir dengan sofa. Ayark…ini satu hal.

Ashraf masih tak kuat menyusu tak kira siang atau malam kalau dibandingkan dengan abangnya yang terpaksa mengejutkan kami setiap sejam semasa berusia sama dengan Ashraf dulu. Sekarang 2 3 jam sekali baru kami buatkan susu atau bila malam hari tunggu saja dia menjerit baru lah kami akan siapkan susunya. Hahahaha…

Insyaallah hari rabu ni ada temujanji di klinik desa di kampong. Rasa macam nak ambil cuti MC atau pun Emergency Leave je. Sebab apa? Dear cuti juga hari rabu nanti, takkan aku nak bawa 2 orang anak pergi klinik. Zikri dan Ashraf nak injet takkan aku nak pegang dua-dua tambah pula Zikri lebih selesa dengan ayahnya sebab aku dah tak larat nak dukung dia lama-lama sejak dia mula pandai berjalan. Dukung dari bilik air ke ruang tamu pun aku dah tak larat inikan nak dukung jauh-jauh…pengsan!

Harap-harap check up untuk 18 bulan Zikri dan 5 bulan Ashraf akan berjalan lancar, kalau mereka ok boleh la aku dan dear keluar tengok wayang…teruja dah lama tak keluar tengok wayang berdua-duaan…. Oh!

2 comments:

Zura Baharudin said...

wah 2 budak encem ni dah beso...

ye kan Yan? lama wey tak tengok wayang.. owh... bila la nak ade masa berdua-duaan ni.. :)

Azian & Zaini said...

ye zura beso dah, cpt kan masa berlalu...

yey! dpt tgok wayang kluar berdua-duaan.