Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Friday, January 14

Rezeki Zikri dan Adik

Salam...

Wah rasa lama plak tak bercerita di sini...heheheh bukan pe, busy tu tak de la tp mls je nak publishkan story yg dah half2 taip. Time nak taip story2 best je mesti ada gangguan. Hmmmmm bukan ada cite2 best pun kan. Bese2 je la.

January bulan istimewa kami sebagai pekerja di sini. Maklum aja la kan, kalo co. lain time tahun baru la bos akan bagi bonus tak pun tunggu time raya la kan. Kat sini tunggu time nak CNY baru la dpt. Next month CNY maknanya hujung bulan ni time amik gaji blh la amik bonus ngan ang pow skali. Hohohohooh kayakah aku di masa itu? Hanya bos2 je yg tau kot, buat masa ni blm kompom lagi dpt byak mana. Hehehhehe....

Aku dah tau dah, tinggal tunggu dpt masuk cek je. Taun lepas dpt la ang pow sket, bonus time tu tak de pasal blm ckup setaun lg kan. Ni stail kat sini la, pada aku ok la kot. Derang bg bonus plak ikut prestasi la, ini kat bos ok, bukan aku yg kata. Minggu lepas bos2 dah interview sorang2 pasal prestasi...time2 tu gak la ko rasa gigil pale lutut nak dgr komen bos tntang keje ko untuk setaun ok. Huh jantung aku jgn cakap la, laju je. Ni takut kes mengandung dngan pantas pun ada.

Last skali aku puas hati & bos pun puas hati walaupun ada komen2 yg perlu aku terima & ubah seadanya. Isnyaallah...aku hanya insan biasa. :)

Rezeki bergolek kah ini?hmmmm maybe rezeki buat Zikri dan anak yg bakal lahir kelak. Tambahan plak aku dah merancang nak bersalin kat private kan. Simpanan lebih patut disiapkan, tp maslahnya.....duit blm dpt dah bersusun2 senarai brg2 yg aku siapkan nak beli. Ish......mati la cam ni. Dear tak kata apa pasal katanya tu duit aku kan, cuma kalo blh jgn la membazir sgt.

Aku rancang nak beli brg2 baby sket sian lak kalo zikri dpt baju baru takkan adiknya nak pakai semua baju abgnya je kan. Aku gak nak belikan Zikri car seat yg baru ni dear blm tau tp aku ada la ckp carrier tu nti bg adik nya guna plak.... So time tu dear angguk2 je la, tak kata pape pun.

Kebetulan birthday dear bln jan ni, so nak bl pressie la buat dear. Tp apakah hadiahnya tu? hoh masih mencari ok. Asyik2 baju suar je, skrg nak bg yg lain plak...heh plan...

Tu je la buat masa ni, syukur sgt2 coz bos terima gak aku keje sini walaupun tau aku peknen last2 minute..heheeh Thank you bos! Kalo ada rezeki keje sampai taun depan ok gak kan...tp nak sampaikan setaun tu punya la mcm2 dugaan. Time ni je la untung nya keje kat private ni.




No comments: