Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Friday, January 7

Mereka Tiada Lagi

Salam Jumaat...

Dah ari jumaat dah tp esok aku perlu langsaikan tugasan kerja juga. Huaahahhahha...tertunggu2 la bila la bos nak inform bgtau sabtu tak yah kerja ni eh. Hahahah...dlm hati kalo cuti pun nak buat apa kan pasal dear pun kerja.

Hari ni 1 tender selmat keluar on time walaupun ada rase cam nak marah2 je pg ni. Tolong la buat tulisan yg cantik2 sket, biar la senang aku nak tgok & kira. Ni bile salah mula la nak salahkan aku plak. Ish...urusan kerja mmg tak pernah nya la jd tenang kalo begini kan. :)

Ok la, mlm td dear bgtau kucing kesayangan Zikri termasuk la anak buah aku ni dah mati. Pasal akak ipar aku la yg bela dah setaun kot kalo tak silap. Siap ada pakwe lg skrg ni. Kucing ni comel ok, geram gak tp hal2 nak membela ni oh tidak lgsung aku tak berminat. Skrg dear pg2 je mesti bg kucing susu Zikri. Tak pe la, nak bela mls so yg ada tu jg je la kan. Ada mkn2 lebih kami bagi la, kekadang susu lebih Zikri dear bg tp besenya dear akan bg susu br siap guna air panas lg tau. Lawak pun ada la laki aku ni.

Malam rabu yg lalu kami pegi umah kakak ipar dear pasal nak tolong tgok2 kan mesin basuhnya. Ish2 aku ye ye la ingatkan kami dtg nak jln2 je skali ada hal lain rupenya. Mmg la kaki rahsia ok laki2 ni. Akak ipar bgtau anak kakak angkat dear yg merangkap kawan baik akak ipar aku tu dah meninggal dunia. Ehmmmm terkejut jugak pasal taun ni budak tu dah masuk darjah 1.

Kisahnya pg tu ayahnya settlekan kerja2 beli buku kat skola, tp dlm kul 10 pg dah dihantar ke hospital. Ikutkan maknya tak nak anta pasal kesian tgok anak nya tu kat spital tp terpaksa gak bila tgok agak teruk.

Mmg budak ni (aku lupa namanya la...) aktif tp sejak kecil dpt sakit leukimia kalo tak silap la. Aku pernah jenguk time maknya dok kat bangi dulu tp 2 3 taun lepas la. Mak nya sanggup tak kerja semata2 nak jg die. Mmg sensitive la. Habuk, makan minum pun kene jg sentiasa dgn betul.

Dah ajal kan, nak masuk skola tp blm sempat. Aku plak yg rasa sedih psal blh budak ni thn sampai 7 tahun tanggung derita sakit2 ni kan. Tima pg tgok dah la aktif, tak blh sentuh2 org sembarangan la. Time kami melawat dulu siap masuk umah terus basuh kaki tangan...tkut ada jangkitan kuman plak. Mmg jd pembersih la mak ayah ni untuk jg anak derang kan.

Ish...mood sedih lak, Ok la semperna ari jumaat ni doakan la byak2 pada yg dah tiada. Insyaallah bulan ni taun ke 2 arwah FIL tiada dan kami akan laksanakan kenduri untuk nya setiap taun. Masih blm tahu bila MIL nak buat, harap2 mereka2 di sana berada dlm lindungan yg Maha Esa.

No comments: