Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, December 20

Zikri Demam

Salam...

Bermula lagi minggu baru untuk bulan disember ni, tp bagi aku starting minggu baru je dah berpinar2 mata dan kepala. Pasal dah 4 ari cuti termasuk 2 hari leave yg terpaksa aku ambil untuk kebaikan bersama. Pg2 kul 3 pg Zikri dah kejutkan aku ngan dear ngan demam panas, walhal sebelum ni langsung tak pernah kene kan. Gelabah gak kat dlm hati tp insyallah semuanya ada hikmah sendiri dan mengajar aku untuk mendewasakan anak.

Kami bagi syrup yg ada kami dpt dari klinik desa time tiap2 bulan g check up & inject. Pg tu masih blm kebah lagi aku minta izin dear nak cuti. Maka cuti la aku hari khamis lepas dengan membawa Zikri ke klinik yg kononnya kami cari klinik panel tp last2 tak jd plak dah....cuma untuk beberapa servis je panelnya. Adoi la plak. Bayar je la kan, nak claim ke tak nanti la aku fikirkan pasal kalo ikut kata dear claim je la. Tp tak tau la dah layak nak claim ke blm...(Pasal port folio nya aku blm baca abes lagi).

Wah mood kelaut tul la plak hari ni, nak tegur2 org pun cam mlas sesangat. Huh sombong sakan la aku hari ni eh. Ehmmmmmmm lantak la, aku tak de mood ada ke org nak kesah?heh!

Skrg dmam dah mula kebah, tinggal batuk ngan selsema lak tinggal. Malam2 tido mmg tak lena, bila batuk je mesti die terjaga. Malam td pun kul 2 pg die bangun nak main. Adoi la...iya2 la mama tidokan awal2 last2 mmg bangun pun awal. Aku yg kemalasan nak bgun dek kerana kurang tido lastnya terpaksa jugak bangun pasal hari ni lak kene start kerja. Oh....apsal la sgt2 malas eh skarg ni?



Kat ofis ari ni pun no mood, dlm hati ingat zikri je kat umah MIL. Cian MIL terkejar2 kalo time Zikri batuk2 pasal kalo tido kat buai skali pun mesti terjaga. Huh tu yg tak tahan tu, baru je masuk buai 15 minit dah bangun. Hmmmm saba la kan.

Pg ni singgah antar dear ngan Zikri pasal dear tak bawa motor last week lg pun aku g tido umah akak aku kat puchong ngan dear. Maklum la mak nak balik kg dah, kononnya mak jemput kami makan tghari sabtu tu tp malam sabtu mak call aku bgtau nak tido sana apa lagi mak lg suke la kan. Blh main puas2 ngan zikri. Hmmm sib baik la zikri ok2 je kat sana tp akal die makin panjang. Langkah pun makin laju! pasal kat umah akak semua brg2 letak kat bawah kan, nak buat cam ne umah bujang. hehehehe Akak ipar ada lak kat umah MIL so katanya ni mesti demam nak tumbuh gigi pasal 5 org anak die semua cam tu peelnya. Ouh....cam tu ke?aku pun dah mula pasan tp tak nampak lg tanda2 tumbuh gigi dah. Ehmmm ke aku yg tak pasan ni eh?kejamnya aku sebagai ibu kalo tak pasan!

Pic zikri time demam ada tp tak sempat je nak on laptop pasal time nak relax je die dah mula ek ek. hmmmm tingat time baby dulu. heheheh mmg la pasal bila zikri tido baru dpt nak buat kerja kalo tak nak kene perati dia je pasal kalo letak kat bawah dia nak panjat2 kang jatuh aku gak yg risau. Kalo duk kat walker sekejap je die nak pasal tak lama pastu mula la die boring tak pat ikut aku g mana2. Waaaaa....time tgh tak sehat ni kan mcm2 la akal die. So layan kan je la. Insyallah nanti2 aku upload pic demam zikri...ehheheheni je la kenangan bersama anak2 time kecil2 kan, esok2 dah besar aku blh tunjukkan pic yg tak seberapa ni. Maklum la bukan rajin nak bergamba maupun ambik gambar ni.

No comments: