Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Friday, December 24

Ada 2 Perkara.......

Salam..

Apsal la eh minggu ni tiap2 pg je nak update blog ni lak eh padahal ada je keje yg nak aku buat. Lg plak bos kat sini mmg suke masuk lewat after 9am tp pg ni langsung tak nampak bayang sorang bos pun. Hehe....

Hari ni kesihatan amat la terhad. Sejak dari pg semalam lagi hidung ni asyik nak meleleh kan je sisa2 yg ada...kui... teruk tul kan, euiiiiiiiii

Ptg smlm tak masak plus pg ni pun tak masak gak! hahahhaa apa punya mak ngan isteri org la aku ni eh. Tak pe la, dear yg nak belanja lg pun pg ni dear dah abeskan roti yg aku plan nak buat sarapan...sabo je la aku. So request nasi lemak la, siap ngan akak ipar sebelah umah pun tumpang skaki kirim belikan nasi lemak....hahahhaha

1st thing nak cite kes ptg semalam kat kedai makan. Kitorang baru je sampai kat kedai tu, sempat bg Zikri makan pisang minyak yg kami beli sebelum singgah kat kedai mkn tu. Tgh sedap2 suap dgr bunyi kuat kat atas bumbung, ingatkan ada monyet ke apa yg bertenggek kat atas bumbung kedai tu skali bila aku tgok depan nampak lori masuk simpang tertarik wayar telekom. Kalo tak silap la pasal tiang telekom lg kecil dr tiang letrik. Tp mcm ada dgr bunyi je kat blkang aku, skali aku toleh nampak tiang telekom tu tgh tertarik skali padahal derang kat kdai tu siap bising2 suh driver lori tu benti tp tak jgak benti.

Huh time ni baru la gelabah gila, nak angkat Zikri die kat dlm kerusi so suh dear yg angkat. Rupenya dear langsung tak pasan tiang tu nak tuju tmpat kami makan! wah!!!! seram gitu sampai gigil2 tangan maupun 1 badan sekejap. Sib baik dear sempat angkat kerusi Zikri letak tepi jauh dari tmpat kami makan. Kalo tak pape hal yg jadi aku slahkan diri aku sendiri ok.

Selesai je kejadian tu suasana kat kdai agak kecoh la, padahal tak de la ramai sgt org yg makan tp blh la 3 4 meja gak la yg ada time tu. Huhu....sikit lagi nak kene kete!!!! ni yg tak leh tahan. Kalo kene aku tak tau la pas ni nak g keje cam ne. Waaaaa nangis sakan la kalo terjadi tp sib baik tak kene.

Sian ngan tuan kedai la, lampu 2 3 biji gak la yg pecah. Tak tau la pas tu derang mintak ganti rugi cam ne kan. Asalkan yg aku tau semuanya selamat. Order kami sampai so kami pun makan mcm biasa la. Sampai abes dan sempat la suapkan Zikri udang goreng tepung.

2nd thing, pg ni aku nye kesihatan mmg sgt2 kelaut. Hidung tersumbat rasa panas2 je, tekak perit mcm nak start batuk. Jaga kul 4 pg td pun rasa cam ada batu je yg tak tertelan. Dear blh lak melawak, kalo ada batu delima ok gak kan...hahhhahaha g dapur minum air suam br lega sket. Puas hati dpt minum air suam blh kurang kan sket perit tekak ni.

Dear kata maybe nak demam kot, tp ntah la...cuaca kot pasal minggu ni asyik hujan je kan. Tu yg aku pun jd tak sehat plak. Harap2 sakit2 ni tak berpanjangan la, sian zikri. Sapa nak jg kalo aku dah start tak sehat. Harap2 dear je la yg jaga. Skrg pun mlm2 dear lg byak jg Zikri dari aku....maybe dear tak nak bg aku letih kot time2 ni. hehehehe thanks dear.

No comments: