Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, November 30

Mengalah

Salam...

Pagi2 lagi dah sibuk online, ni kes bila bos blm masuk tak pun ada yg masuk tp tak tinggalkan kerja. heheheh tak brape suke tp nak buat cam ne kan, trime je la.

Ptg smlm ujan agak lebat, mujur time aku nak blk kul 6 tu ujan dah reda. Kelam kabut jugak kalo ujan lebat pas tu nak kene amik Zikri lg. Adoi la susahnya kalo nak fikir2 kan eh.

Kalo ikutkan jln aku nak blk ada 2 laluan pilihan, pilihan pertama tak de trafic light + gune highway tapi pilihan ke2 ada byak trafic light. Slow sket la kalo time kereta byak, tp still ok kalo time blk keje kalo nak compare ngan time pg2 nak dtg kerja.

Pilihan utama aku of coz la yg 1st kan, tp ada 4,5 simpang 3 yg perlu aku tmpoh. Simpang ke 2 pada aku agak bahaya la pasal kalo ada kereta yg tak bg laluan mmg blh jd excident. Kebetulan smlm time aku sampai kat simpang ni aku slowkan kete coz dah nampak kete dr kanan nak masuk, ntah cam ne kete dari arah depan aku lak blh la die bg hint lampu je?dlm ati aku silap2 kang blh excident derang ni, sib baik aku tgok je. Pasal kete dpn aku pun mmg tak bg jalan kat kete dr kanan ni.

Kira kete dr dpn dah smpai dkt baru la die hon tp dngn muke yg mrh2 plak yg pasti yg drive lelaki la. Yg nak masuk jalan ni plak drivernya pompuan...kompom la yg laki ni nak marah2 ngan pompuan ni. So aku tgokkan je la. Yg pompuan tu nak terus tp yg laki tu ttp gak kedepan hampir2 la nak kene. Kalo tgokkan kete 2 2 bkn keluaran malaysia ok. Tak pasti la ni kes nak berlagak ke apa. Pompuan tu mengalah so die reverse kete tp kat blkg dah tunggu 1 kete lg. Kene hon lg, adoi...nanah tinge aku dgr derang main2 hon ni ok.

Lastnya laki tu jln terus, yg pompuan tu tunggu. Aku pun bg die jln skali ngan kete kat blkg nya yg nampak tak sabo2 je. Yg drive laki la. Semua clear br la aku lak masuk simpang tu...wah...blh fham ke bc ni eh?hehehhe tak kesah la kan.

Pada aku la kan, moralnya kat sini...nape laki tu tak nak mengalah langsung?of coz la yg pompuan tu salah pasal main terus je padahal dah tau ada kete. Tp apa slhnya mengalah bg laluan. Bukannya melambatkan sgt pun rasanya bila jd cam ni lg lmbt jdnya. Maybe stgh laki ni susah nak mengalah pada pompuan kot, tu yg die nak jgk kedepan dulu.

Ni br je 1 contoh, byak lagi contoh sepanjang 4 5 tahun aku drive ni. Wah nak kata apa kan, semua org nak cepat tp ada masanya apa slahnya mengalah...kata org "MENGALAH BUKAN BERERTI KALAH" kan. Tp kenapa susah tul untuk org nak lakukan eh. Aku pun ada masanya tak nak mengalah gak tp masa tu keadaan sgt2 tgang la, tp pada aku asalkan time tu aku tak membuatkan org rasa nak excident sudah la. Yg penting selamat. Hehehe...

Ni baru yg bawa kete, kalo moto lg la bnyak hal. Enough la untuk hari ni. Penat lak pg2 nak naik angin pikir2kan hal2 yg tidak2 je kan..

No comments: