Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Thursday, December 24

Berpindah Tempat

Salam...

1st nak ucapkan selamat hari krismas dan selamat bercuti buat semua. Hehe...termasuk la aku setelah berhempas pulas menjadi cikgu kat ofis.

Sgt heaven rasenya bila esok akan bercuti semperna krismas day walaupun sabtu kene masuk ofis gak. hmmm sabo je la kan tak lama lg kitorang akan dpt cuti alternate setiap sabtu. Tak pasti lg cuti hari sabtu minggu pertama, ke 3 ngan ke 5 atau minggu ke 2 atau ke 4. Kalo ikutkan harapan aku langsung tak yah keje la kan sabtu tu pasal ofis hour dah add lagi 1/2 hour kan. hmmmm tp tu aku je yg kate, bos blm bg kata putus lg.

Mulai tahun 2010 aku akan mengadap keje yg bakal membebankan jiwa dan raga. Selama ni aku just tolong2 je tp dek kerana peluang keemasan untuk berlajar sesuatu yg baru aku terima tawaran yg aku rasekan terbaik buat masa ni. Ilmu harus dikumpul sebanyak mungkin dengan pengalaman yg ada ni kan. Alhamdulillah cukup 6 bulan lbh dok wat keje kat general department aku hijrah ke tender department. Bukan atas permintaan aku tp atas permintaan pihak tender department sendiri setelah tgok percubaan keje aku time "connie" bercuti seminggu. Hebat ke aku ni? huh hanya mereka je yg tau. :)

Minggu ni & minggu depan aku terpaksa la mencurahkan segala ilmu yg ada dibahagian general kepada seorang staff baru yg masih fresh lg. "Sherly" staff baru yg bakal gantikan tempat aku di general department, masih muda pasal br je lepas abes amik pekse SPM awal bulan ni. Huh sgt2 pantas kan die ni, bila tanya nak sambung blajo tak semestinya geleng kepala pasal blm ada pengalaman dan sijil SPM gaji dah cecah 1K! huh aku yg ada dip dulu pun kuar keje dpt kurang 1k je. Terima saja la kan, rezeki org tak sama ngan kita.

Nak mengajar org 1 hal gak pasal time tanya komputer pandai tak? mesti angguknye kan, tp bile test nampak terkial2 tak tau la kalo takut aku tegur bila wat slah ke ntah la. Nak kata aku ni garang tak de maknanya langsung! Hehe tp maybe blm ada pengalaman keje buat die syok keje pasal aku tgok 1st thing yg aku ajar masa 1st day mmg die leh buat. Huh tu la benda2 yg penting bile dok kat general dept. Tp masih ada byak hal lg yg aku kene ajar die pasal aku nak bg die blajo slow2 lg pun ada tempoh sampai next week kan. Kesian Connie pasal aku sepatutnye dah mula dok sebelah die skrg ni half day la tp ada byak keje tertangguh kat general ni yg kene aku buat. As soon as posible aku kene siapkan gak!

Kalo tgok muke Michelle member keje aku kat generak tu mmg la berubah pasal die dah setahun lebh keje tp masih dok kat area receptionist tu. Company ni pada aku tak de susunan ruang kerja pasal die main campak je reception kat depan pintu pastu aku dok seblh reception area. Sabo je la kan kalo dah style kat sini cam tu nak wat cam ne. Asalkan keje siap dan gaji masuk on time. :)

Harap2 aku boleh buat dengan jayanya bila berada di tempat baru nanti, pasal separuh hati masih cuak lg skrg ni tp aku kene kuatkan azam untuk buat sesuatu yg baru. Insyaallah ni rezeki baby yg bkal lahir kot. hahahaha amin.......




No comments: